Registrul de evidenta fiscala – document obligatoriu pentru platitorii de impozit pe profit

registrul-de-evidenta-fiscala-reinvent-consultingRegistrul de evidenta fiscala este unul dintre registrele contabile obligatorii pe care un operator economic platitor de impozit pe profit trebuie sa le intocmeasca. Acesta este reglementat de Ordinul nr. 870/ 2005.

Scopul Registrului este inscrierea tuturor informatiilor care au stat la determinarea profitului impozabil si a calculului impozitului pe profit cuprins in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Impozitul pe profit calculat si inscris in Registrul de evidenta fiscala va fi similar cu cel mentionat in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Informatiile vor fi inregistrate in Registrul de evidenta fiscala in ordine cronologica si vor corespunde cu operatiunile fiscale si cu datele privind impozitul pe profit din Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Citeste si: MICROINTREPRINDERI 2016: IMPOZIT PE VENIT SAU IMPOZIT PE PROFIT?

Operatorii economici nou-infiintati, declarati platitori de impozit pe profit, au obligatia de a achizitiona Registrul de evidenta fiscala in termen de 30 de zile de la data inregistrarii societatii comerciale.

Contribuabilii care nu mai indeplinesc conditiile de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor vor achizitiona Registrul de evidenta fiscala in termen de 30 zile de la data la care au devenit platitori de impozit pe profit.

Registrul se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului, iar persoana platitoare de impozit pe profit are obligatia de a-l prezenta organelor de inspectie fiscala.

Registrul de evidenta fiscala se elibereaza contra-cost de la unitatile teritoriale ale Registrului Comertului in circumscriptia careia se afla respectiva firma, pe baza unei copii realizate dupa Certificatul de Inregistrare al societatii, emis de catre Registrul Comertului.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *