Relu Fenechiu: Contractarea de fonduri europene in transporturi va ajunge la 80% in 2013

drum5.jpg

Cresterea contractarii fondurilor europene alocate Romaniei in transporturi cu pana la 80% si eliminarea pierderilor companiilor din subordine sunt prioritatile ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.

Care sunt prioritatile dumneavoastra ca ministru?

Am doua prioritati, nu stiu daca este una mai importanta decat cealalta, este vorba despre atragerea fondurilor europene intr-un procent cat mai apropiat de suta la suta daca se poate si pentru aceasta am discutat cu cei care gestioneaza aceasta chestiune in minister, cu domnul Marcel Bolos (n.r. – responsabilul cu fondurile europene in Ministerul Transporturilor) si am cautat impreuna solutiile pentru a grabi atragerea fondurilor europene. A doua prioritate este eliminarea pierderilor din companii. Avem mult prea multe companii in acest minister care produc pierderi, avem mult prea multe regii institutii care ar putea avea profit mult mai mare in conditiile nu s-ar mai fura, in conditiile in care managementul ar fi performant.

La absorbtia fondurilor europene suntem undeva la 11%, cum vedeti evolutia in acest domeniu pe proiectele finantate prin POS-T?

Avem aici doua etape. Etapa de pana la sfarsitul anului, cand trebuie contracta tot si apoi timing-ul decembrie 2015 cand trebuie sa fie terminate toate lucrarile si trasi toti banii. Voi face tot posibilul sa ma duc spre suta la suta, chiar daca acum ministerul sta cel mai prost din toate axele de finantare.

Putem avea in acest an un grad de absorbtie de 50%?

Daca nu putem avea spre 70 – 80% la contractare anul acesta inseamna ca nu mi-am facut treaba.

Mai multe detalii: Portalul National de Administratie Publica

One Reply to “Relu Fenechiu: Contractarea de fonduri europene in transporturi va ajunge la 80% in 2013”

  1. balici mihai spune:

    Se vede ca nu prea este in tema
    Romania nu sufera de contractarea lucrarilor , in contracte suntem acoperiti 200 %
    Problema este la executia efectiva a proiectelor unde statul trebuie sa dispuna sa zicem pentru transporturi cel putin 2-3 miliarde de euro ches , bani ce sa ii foloseasca pentru decontarea lucrarilor executate si imediat dupa decontare catre executant sa faca dosarul de rambursare catre UE
    Daca UE nu are bani cauta tertipuri sa vina chipurile in control ,si da o suspendare si in acel moment statul neprimind banii de la UE , intra in degringolada neplatii catre executant ,care opreste lucrarile sau mai este o varianta folosita in anii anteriori cand statul se imprumuta de la banci pana se lamureste cu UE ,dar si asta a costat acum doi ani cca 1-0-15 milioane de euro numai dobanzile
    La aceste fonduri europene nu este cum stie sa faca mai bine liberalii -Tariceanu a vandut BCR si astazi nu avem o banca care sa sustina fondurile europene ,altii cumpara masini vechi ,le revopsesc si apoi le vand ca noi la stat , smecheria damboviteana care ne-a adus in faliment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top