Romania atrage doar 0,4% din cele 2,7 miliarde cu care UE finanteaza proiectele de transport

bani16.jpg

Comisia Europeana a aprobat saptamana trecuta, joi, finantari de 2,7 miliarde euro pentru 152 de proiecte in domeniul transporturilor, considerate drept ”proiecte-cheie ce sprijina mobilitatea competitiva, curata si conectata in Europa”.
0,4% din acesti bani (10,6 milioane euro) vin si in Romania, pentru finantarea a 6 proiecte: 2 studii de fezabilitate si 4 proiecte multinationale, rod al unor politici strategice ale UE, nu al viziunii guvernelor de la Bucuresti.

In lista celor 152 de proiecte finantate de Comisia Europeana 6 privesc Romania. E vorba de 2 studii de fezabilitate, care privesc Ministerul Transporturilor (acelasi minister ”campion” al studiilor platite si neutilizate in ultimii 5 ani, dupa cum arata in iarna anului 2016 Corpul de control al premierului Ciolos), si 4 proiecte multinationale.

Jumatate din banii alocati Romaniei merg, deci, pentru aceste doua studii:

  • Studiu pentru upgradarea liniei ferate Predeal-Brasov in concordanta cu parametrii coridorului Rin-Dunare- finantare 3,73 milioane euro
  • Studiu pentru upgradarea infrastructurii feroviare a Portului Constanta– finantare 2,38 milioane euro

Cele 4 proiecte multinationale, acolo unde Romania primeste bani doar pentru ca UE incearca sa elimine ”petele albe” din intreaga Uniune, privesc 2 domenii: sisteme de management al traficului aerian– valabile la nivelui intregii Uniuni Europene decarbonizarea transportului rutier– statii de incarcare a vehicolelor electrice de-a lungul retelelor TEN-T Core.

Sursa: Cursdeguvernare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top