Romania este tara SRL-urilor cu nume precum Consulting si Invest

vot.jpg

Computer keyboard with two gesturing hands keys

DENUMIRI FIRME 2Patronii romani au, in marea lor majoritate, aspiratii occidentale. Dovada denumirile cel putin originale, cu iz de business ca-n filme, in care investitorii subliniaza ca sunt “Owneri” sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, cu pretentii de multinationale, potrivit unei analize KeysFin.

Statistica KeysFin arata ca cele mai multe firme active, 11.595, poarta denumirea de “Consulting”, iar alte 9700 includ numele “Invest”. Denumiri foarte populare la romani sunt si “Construct” (8856), “Trans” (8272), “Company” (6851), “Design” (6212) si, bineinteles, “International” (6122). Pe lista celor mai populare denumiri de firma se mai afla Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept si Logistic, toate aflate pe cartile de vizita a peste 100.000 de societati comerciale. Nu lipsesc si denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold si Mega.

“Acestea denumiri, cele mai des intalnite, dovedesc faptul ca investitorii romani, indiferent ca au un PFA, un SRL sau un SA, incearca sa-si asigure un capital de imagine cat mai solid, sa dovedeasca, in primul rand prin denumire, stabilitate si seriozitate. Ca peste 90% dintre firmele din Romania au sediile sociale in apartamente de bloc, asta este alta problema”, spun analistii de la KeysFin.

Dorinta de a impresiona clientii

“Vorbim, pe de o parte, de dorinta de a impresiona clientii interni, iar pe de alta parte de nevoia legitima de a negocia de la egal la egal cu potentiali parteneri straini. Una este sa te cheme Mega Consult International si alta este sa te denumesti Cabluri si Vopseluri SRL”, au mai spus acestia.

Un fenomen tot mai intalnit in economie il reprezinta, din acest punct de vedere, si infiintarea unor companii in afara tarii, la Londra, Paris, in SUA sau in paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potentialilor parteneri faptul ca au de-a face cu firme serioase, nu cu “business-uri de buzunar”.

“Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili sefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspiratiile occidentale ale romanilor si modul in care incearca sa-si cosmetizeze originea mioritica, cu parfum socialist”, spun expertii KeysFin.

Exista, bineinteles, si exemple de business-uri cu nume ancorate puternic in filonul national, care ne aduc aminte de sorgintea romaneasca, traditionala. Potrivit studiului KeysFin, cel mai des intalnit nume traditional este Miorita, o denumire aflata pe frontispiciul a peste 170 companii inregistrate la Registrul Comertului.

In rest, cele mai multe poarta denumiri de flori precum Magnolia, Crinul si Crizantema, de pasari (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legaturi cu asteptarile oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant si Briliant.

“Inca o dovada ca, indiferent ca aleg sau nu denumiri cu iz occidental, toate au legatura cu aspiratiile business-ului, de la International si Universal la Unic, Splendid si Talisman. E un lucru rau? Nici pe departe. Dovedeste faptul ca oamenii de afaceri romani, indiferent la ce nivel activeaza, privesc cu optimism realitatea si cauta sa isi impulsioneze business-ul prin orice mijloace”, au mai comentat analistii KeysFin.

Sursa: KeysFin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *