S-a lansat centrul de informare si promovare turistica realizat cu fonduri europene la Braila

centru.jpg

Primaria municipiului Braila a inaugurat oficial Centrul National de Informare si Promovare Turistica, investitie realizata cu finantare de la Uniunea Europeana. Amplasat intr-o zona centrala a municipiului, in apropiere de Cinema Central, centrul care are o suprafata de 10 mp si este realizat din lemn si sticla va oferi turistilor pliante si informatii despre obiectivele ce pot fi vizitate in Braila, despre programul muzeelor, despre restaurantele din zona si monumentele de arhitectura.

Valoarea totala a proiectului a fost de 622.794,28 lei, iar valoarea eligibila de 601.503,48 lei. Proiectul a fost semnat in luna septembrie 2014, iar constructia sediului, gandit ca o cladire moderna, din beton si sticla, cu aspect circular, a inceput in luna iulie 2015.

Managerul de proiect, Adelina Ghionu, a amintit in discursul sau formulat cu ocazia inaugurarii Centrului ca au fost multe discutii referitoare la costul exagerat al investitiei, dar a tinut sa precizeze ca Braila a avut cea mai mica valoare din tara in ceea ce priveste realizarea unui asemenea proiect de promovare turistica.

„Am vazut ca au fost diverse discutii legate de valoarea proiectului. In comparatie cu celelalte centre din tara, va pot spune ca valoarea proiectului nostru este cea mai mica, s-a facut chiar si o economie de 135.000 de lei. Bugetul initial a fost de 622.000 lei, iar valoarea eligibila finala a proiectului nostru este de 470.000 lei, ceea ce inseamna constructie si dotari. Dotarile difera de la un centru la altul, iar eu zic ca dotarile noastre sunt de calitate, ceea ce s-a putut vedea si in urma vizitei facute de la minister. Acum sigur ca fiecare comenteaza daca era cazul sa fie facut sau nu, dar eu zic ca o sa fie de bun augur investitia„, a declarat Adelina Ghionu.

Primarul municipiului Braila, Aurel Simionescu, a declarat ca spera ca realizarea acestui proiect sa duca la o mai buna promovare a orasului si judetului. „Incercam pe aceasta formula sa facem o promovare turistica pentru orasul nostru si eu sper ca impreuna cu Consiliul Judetean sa mergem mai departe, sa ne unim eforturile pentru a promova atat orasul, cat si judetul, cu perspectivele pe care acesta le are. Finalizam inca un proiect, la fel de discutat si de comentat, ca e cu mot, ca e fara mot, e un proiect pe care il finalizam si care aduce si o alta nota de civilizatie in zona aceasta. Eu felicit directia noastra de strategii, care a initiat acest proiect si sper ca directia de cultura sa-l utilizeze in mod corespunzator. Sper ca impreuna sa gasim in acest centru posibilitatea de a ne informa, de a da si o serie de produse specifice zonei, de promovare si sa putem sa indrumam eventualii turisti si direct si indirect”, a Simionescu.

Centrul va oferi celor interesati mai multe tipuri de servicii: posibilitatea de a alege hotelul, vila sau pensiunea dorita, informatii generale asupra ofertei turistice si a atractiilor turistice locale, regionale sau nationale, informatii cu privire la posibilitatile de rezervare a biletelor de transport, precum si cu privire la ghizi turistici locali, nationali specializati, date cu privire la autoritatile competente in solutionarea reclamatiilor care se inregistreaza pe plan local cu privire la calitatea serviciilor turistice, consiliere cu privire la alegerea diverselor produse turistice locale, regionale si nationale.

La evenimentul organizat cu ocazia deschiderii Centrului National de Informare si Promovare Turistica au participat operatori din turism si alimentatie publica, ONG-uri turistice, reprezentanti ai institutiilor de cultura si ai autoritatilor publice locale.

Sursa: administratie.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *