Sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin utilizarea tehnologiilor noi si crearea de locuri de munca
Criterii de eligibilitate
1. Investitie initiala in Romania, in unul din urmatoarele domenii de activitate:
- Industria prelucratoare, cu exceptia: Fabricarea bauturilor si Fabricarea produselor din tutun
- Productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat
- Activitati de editare produse software
- Telecomunicatii
- Activitati de servicii in tehnologia informatiei
- Activitati de servicii informatice
- Cercetare-dezvoltare
2. Investitii inovative sau investitii care includ o componenta ITC de minim 20% din valoarea planului de investitii
3. Crearea a cel putin 200 de locuri de munca in cel mult 3 ani de la data declansarii investitiei si mentinerea acestora pe o perioada de minimum 5 ani de la data efectuarii primei plati a ajutorului de stat aferent fiecarui loc de munca nou creat
Nota: Criteriile de eligibilitate sunt cumulative
Perioada de valabilitate a schemei (emitere acorduri pentru finantare): 2012-2013
Plata ajutorului de stat: 2013-2018
Bugetul total maxim: 440 mil (echivalentul a 100 mil euro)
Nivel maxim ajutor acordat:
- Bucuresti-Ilfov max. 22,5 mil euro
- Alte regiuni max. 28,125 mil euro
Intensitate maxima:
- Bucuresti-Ilfov 40% din valoarea salariilor noilor angajati
- Alte regiuni 50% din valoarea salariilor noilor angajati
Ajutorul de stat se acorda daca are un efect stimulativ, respectiv documentatia depusa de intreprindere trebuie sa demonstreze indeplinirea unuia sau a mai multor dintre urmatoarele criterii:
a) o crestere substantiala a dimensiunii investitiei/activitatii ca urmare a acordarii ajutorului;
b) o crestere substantiala a domeniului de aplicare a investitiei/activitatii ca urmare a acordarii ajutorului;
c) o crestere substantiala a valorii totale a costurilor suportate de intreprindere pentru proiect/activitate ca urmare a acordarii ajutorului;
d) o crestere substantiala a ritmului de finalizare a investitiei/activitatii in cauza;
e) investitia nu ar fi fost realizata in regiunea asistata in cauza in absenta acordarii ajutorului.
Plata ajutorului de stat se face pe baza unei cereri de plata a ajutorului de stat conform Anexei nr. 4 la prezenta hotarare, depusa de catre intreprindere la registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, prin reprezentant sau prin posta cu confirmare de primire. intr-un an calendaristic, intreprinderea poate depune o singura cerere de plata a ajutorului de stat.
Cererea de plata a ajutorului de stat este insotita de:
a) decont insotit de documentele justificative conform formularului prevazut in Anexa nr. 5 la prezenta hotarare;
b) stadiul crearii si mentinerii locurilor de munca conform formularului prevazut in Anexa nr. 6 la prezenta hotarare;
c) stadiul realizarii/mentinerii, dupa caz, a investitiei initiale conform formularului prevazut in Anexa nr. 7, respectiv Anexa nr. 8 la prezenta hotarare;
d) realizarea contributiei intreprinderii la dezvoltarea regionala conform formularului prevazut in Anexa nr. 9 la prezenta hotarare;
e) scrisoare de garantie bancar, conform prevederilor art. 2, lit. n);
f) situatii financiare aferente ultimului exercitiu financiar incheiat, inregistrate la autoritatile competente, in copie;
g) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, inclusiv pentru punctele de lucru, fara debite restante, in original sau in copie legalizata;
h) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fara debite restante in original sau in copie legalizata;
i) cerere de deschidere cont la Trezoreria Statului in a carei raza isi are domiciul fiscal intreprinderea, pentru cod IBAN 50.70 „Disponibil din subventii si transferuri”, in copie;
j) opis cu documentele anexate cererii de plata a ajutorului de stat.
Prima plata a ajutorului de stat ulterioara finalizarii investitiei este conditionata de transmiterea de catre intreprindere a unui raport de expertiza tehnica elaborat de un expert independent din care sa rezulte ca investitia a fost realizata conform planului de investitii cu indeplinirea conditiilor prevazute la art. 7, alin. 1 lit b) in conformitate cu documentatia care a stat la baza emiterii acordului pentru finantare.
Plata ajutorului de stat se efectueaza dupa verificarea la fata locului, de catre reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, a veridicitatii si conformitatii declaratiilor si a documentelor aferente cheltuielilor efectuate de intreprindere conform prevederilor prezentei scheme.
Plata ajutorului de stat nu poate face obiectul unor plati compensatorii.
Virarea efectiva a ajutorului de stat se face de catre Ministerul Finantelor Publice, in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data la care cererea de de plata a ajutorului de stat este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme, in contul 50.70 „Disponibil din subventii si transferuri”, deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea beneficiara de ajutor de stat.
Finantator: Ministerul Finantelor Publice | Uniunea Europeana
Sursa: Ministerul Finantelor Publice
DOCUMENTATIE
Puteti descarca urmatoarele documente utile:
[caseta-final-fise]