Se depun cererile pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca

posdru-bani-tva.jpg

Ministerul Finantelor Publice anunta deschiderea unei noi sesiuni de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare, care se va desfasura in perioada 11.07 – 22.08.2016.

Status: INACTIV
Depunere: 22.08.2016
Suma maxima: 638 milioane lei

Obiectivul schemei de ajutor de stat instituite prin H.G. nr. 807/2014, cu modificarile si completarile ulterioare il reprezinta dezvoltarea regionala prin sprijinirea realizarii investitiilor de mare anvergura, cu importante efecte in economie, orientate spre sectoarele de activitate de varf. Se acorda sume sub forma de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura activelor corporale si necorporale, precum si cele legate de inchirierea constructiilor aferente investitiei initiale.

Beneficiari eligibili:

Intreprinderile care pot solicita ajutor de stat in baza acestei scheme sunt intreprinderi nou-infiintate sau intreprinderi in activitate, atat IMM-uri cat si intreprinderi mari, cu personalitate juridica, infiintate conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Bugetul schemei de ajutor de stat

Schema de ajutor de stat este inclusa in Programul „Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii” din cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale.

Bugetul maxim al schemei este de 4.070 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 milioane euro, cu posibilitatea suplimentarii, astfel:

a) credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finantare pentru perioada 2014-2020;

b) credite bugetare pentru plata ajutorului de stat aprobat in baza acordurilor pentru finantare emise, pentru perioada 2015-2023.

Bugetul anual maxim al schemei este de 638 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 milioane euro, astfel cum va fi stabilit prin legile bugetare anuale.

Ajutorul de stat se acorda intreprinderilor care realizeaza o investitie initiala cu o valoare totala, fara TVA, de minimum 44 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 10 milioane euro.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat

Se pot emite acorduri pentru finantare in baza schemei pana la data de 31 decembrie 2020, cu respectarea legislatiei in domeniul ajutorului de stat. Plata ajutorului de stat se efectueaza in perioada 2015-2023, in baza acordurilor pentru finantare emise, in limita bugetului anual alocat schemei.

Sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile cu active corporale si necorporale, precum si cheltuielile privind inchirierea constructiilor, aferente investitiei initiale.

Depunere

Cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, se transmit la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe plic: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin H.G. nr.807/2014”.

Inregistrarea cererilor la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice se realizeaza exclusiv in perioada 11.07 – 22.08.2016. Cererile de acord pentru finantare inregistrate in afara perioadei 11.07 – 22.08.2016 se restituie intreprinderilor si nu sunt luate in considerare in procesul de analiza.

Ministerul Finantelor Publice finalizeaza procesul de selectie a cererilor de acord pentru finantare in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incheierii sesiunii de depunere si publica pe site-ul sau rezultatul procesului de selectie. Ordinea inregistrarii cererilor la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice nu are nicio relevanta in procesul de selectie.

Cererile de acord pentru finantare care nu au fost selectate in limita bugetului alocat sesiunii vor fi restituite intreprinderilor, prin posta, cu confirmare de primire.

Analiza Cererilor de acord pentru finantare selectate se realizeaza in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data publicarii pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a rezultatului procesului de selectie.

Orice intrebari, sesizari si solicitari de clarificari referitoare la prevederile acestui mecanism de finantare pot fi adresate prin intermediul platformei dedicate, aflata la dispozitia operatorilor economici pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Website-ul programului

Ghidul solicitantului

Finantator: Ministerul Finantelor Publice
Sursa: Ministerul Finantelor Publice

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *