Sedinta CGMB pentru aprobarea studiului de oportunitate pentru achizitionarea autobuzelor electrice

646x404-5.jpg

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) se va reuni miercuri, pentru a dezbate si a vota proiectul de hotarare pentru aprobarea studiului de oportunitate in vederea achizitionarii primelor autobuze electrice care vor circula pe 14 trasee din Capitala. Primaria argumenteaza urgenta adoparii proiectului prin faptul ca achizitionarea autobuzelor se va face prin fonduri europene, iar data limita pentru depunerea documentelor este 21 iunie.

Studiul de oportunitate are peste 500 de pagini si a fost publicat marti seara pe site-ul Primariei Capitalei. Concluziile studiului de oportunitate propun achizitionarea unui numar de 100 de autobuze urbane electrice de 12 metri, adaptate persoanelor cu dizabilitati, care sa fie introduse pe liniile 137, 138, 173, 300, 311, 312, 313, 330, 335, 336, 368, 381, 385 si 601. Autobuzele vor avea podeaua total coborata si vor fi dotate cu instalatie de ventilatie, aer conditionat si incalzire, precum si cu facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap, vor fi echipate cu sisteme IT de informare a calatorilor, atat audio, cat si video, cu sistem de supraveghere video, un sistem de taxare pentru carduri contactless, sistem de numarare calatori, wifi si sistem de comunicare online.

Pe langa cumpararea autobuzelor sunt avute in vedere si lucrarile de infrastructura, precum instalarea de statii de incarcare rapida, iar pe anumite sectiuni de traseu se vor institui masuri pentru fluidizarea circulatiei autobuzelor electrice, precum interzicerea parcarii auto pe carosabil de-a lungul traseului sau prin realizarea unor benzi speciale pentru aceste autobuze.

Documentul prezinta si planificarea achizitiei de autobuze pe fiecare linie in functie de caracteristicile tehnice.Autonomia autobuzelor electrice intre doua incarcari va fi de minim 250 de kilometri parcursi in conditii specifice Capitalei, un parcurs suficient pentru o zi de circulatie, si este solicitata o garantie de minim 8 ani sau minim 480.000 de kilometri pentru autobuze si de opt ani pentru infrastructura de incarcare, arata studiul de fezabilitate realizat de RATB pentru achizitionarea primelor 42 din cele 100 de autobuze electrice, adoptat anul trecut in sedinta CGMB din decembrie. Municipalitatea explica faptul ca prin inlocuirea autobuzelor Diesel cu cele electrice se vor reduce noxele in centrul Capitalei, pentru ca nu emit poluanti.

De asemenea, autobuzele electrice sunt silentioase, fara socuri la demaraj si la franare si reduc zgomotul si vibratiile in zona centrala. Autobuzele electrice nu emit poluanti si au costuri reduse de exploatare si intretinere. Pentru ca nu au emisii poluante, utilizarea autobuzelor electrice poate reduce poluarea aerului in mediul urban. Asta este o mare ingrijorare si preocupare in marile orase. Modelele electrice ofera un mers mai linistit si mai silentios si le fac populare pentru calatori”, argumenteaza municipalitatea.

Consilierii generali si-au dat acordul de principiu pentru achizitionarea a 100 de autobuze electrice in sedinta din 30 iunie 2017, proiectul de hotarare fiind adoptat in unanimitate, iar in 19 decembrie CGMB a aprobat un proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice, studiu de fezabilitate, pentru introducerea de autobuze electrice in sistemul de transport public, respectiv achizitionarea primelor 42 de autobuze electrice.

Mai multe detalii aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.