Sesiune de pregatire si consultanta „Contabilitatea organizatiilor non-profit”

Sub titlul "Contabilitatea organizatiilor non-profit", ContaPlus invita pe toti cei care manifesta interes pentru ceea ce inseamna organizatiile non-profit si gestiunea acestora, sa participe la sesiunea de pregatire si consultanta "Contabilitatea organizatiilor non-profit. Aspecte fiscale si legislative", Bucuresti, 22-23 martie 2008.

Structurat in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, cursul debuteaza cu aspectele juridice legate de constituirea si functionarea persoanelor juridice fara scop patrimonial, precum si cu o serie de elemente privind modul de organizare a contabilitatii. Ulterior, tematica abordeaza situatiile financiare in intregul lor (structura, evaluarea elementelor componente, certificare, etc.) si pe elemente componente, detaliind tratamentele contabile aplicabile activelor, datoriilor, veniturilor si cheltuielilor. In final sunt prezentate cateva aspecte legate de dizolvarea si lichidarea organizatiilor non-profit.

Cursul va fi sustinut de D-na Ileana Cosmina Pitulice – Lect. Univ. Dr. la Academia de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, Catedra de Contabilitate, Audit si Control de Gestiune si D-nul Gheorghe Diaconu – Prof. Univ. Dr. Catedra de Contabilitate si Informatica de Gestiune, director economic al Camerei de Comert, Industrie si Agricultura.

Sructura seminarului:

1. Organizarea si functionarea persoanelor juridice fara scop patrimonial:
Constituirea, functionarea si sfera de cuprindere a persoanelor juridice fara scop patrimonial;
Organizarea contabilitatii;
Documente justificative si registre de contabilitate.
2 . Situatii financiare anuale:
Definitia si structura situatiilor financiare anuale;
Evaluarea structurilor situatiilor financiare anuale;
Intocmirea, certificarea, aprobarea si depunerea situatiilor financiare anuale.
3. Tratamente contabile privind activele si datoriile:
Activele imobilizate;
Imobilizari necorporale;
Imobilizari corporale;
Imobilizari financiare;
Contabilitatea activelor circulante si a datoriilor curente;
Evaluarea activelor circulante Contabilitatea stocurilor;
Contabilitatea trezoreriei;
Contabilitatea operatiunilor privind investitiile financiare pe termen scurt;
Contabilitatea disponibilitatilor aflate in conturile bancare;
Contabilitatea datoriilor pe termen lung;
Contabilitatea creditelor bancare pe termen lung;
Contabilitatea datoriilor diverse pe termen lung.
4. Provizioane pentru riscuri si cheltuieli. Subventii si finantari nerambursabile:
Provizioane pentru riscuri si cheltuieli;
Subventii;
Finantari nerambursabile.
5. Capitaluri proprii:
Aporturi;
Rezerve din reevaluare;
Rezerve;
Rezultatul reportat, rezultatul exercitiului.
6. Contabilitatea cheltuielilor, veniturilor si rezultatelor:
Delimitari si structuri privind cheltuielile;
Delimitari si structuri privind cheltuielile;
Operatii contabile privind cheltuielile;
Delimitari si structuri privind veniturile;
Operatii contabile privind veniturile;
Contabilitatea rezultatelor.
7. Impozitul pe excedentul din activitatea economica.
8. Politici contabile si note explicative la situatiile financiare anuale:
Lucrarile contabile de inchidere a exercitiului financiare;
Politici contabile;
Note explicative.
9. Dizolvarea si lichidarea:
Dizolvarea organizatiilor non-profit;
Lichidarea;
Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Cursul va avea loc in campusul Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti, B-dul Marasti, nr.59, sector 1, in perioada 22-23 martie 2008 dupa urmatorul program:
Sambata, 22 martie 2008
09.00 – 13.00
13.00 – 14.00 pauza
14.00 – 18.00
Duminica, 23 martie 2008
09.00 – 13.00
13.00 – 14.00 pauza
14.00 – 18.00

Pretul cursului este de 700 ron (TVA inclus). Taxa de participare acopera cheltuielile cu sala de seminar cu toate facilitatile, pauzele de cafea, programul de training si suportul de curs. Oferte si reduceri speciale:

–  Reducere 5% pentru al doilea participant din cadrul aceleiasi firme, respectiv 10% de la al treilea participant din cadrul aceleiasi firme;
– 10 % reducere pentru abonamentul la revista ContaPlus.

Programul de pregatire si consultanta are un pronuntat caracter practic – aplicativ. In procesul de instruire utilizam mijloace si metode moderne de pregatire: prezentari, dezbateri, discutii active, exemplificari si studii de caz. Suportul de curs, pe care il puteti consulta in permanenta, va fi inclus in mapa de prezentare alaturi de o multime de pagini pline de informatii utile in activitatea dumneavoastra si de ultimul numar al revistei ContaPlus.

Numarul de participanti va fi dimensionat astfel incat sa se poata crea o atmosfera adecvata intelegerii rapide si eficiente a informatiilor oferite si de a se crea cadrul necesar discutiilor purtate liber, mai ales in pauzele cursului, legat de aspecte si/sau spete intalnite in ramura de activitate in care profesati. La sfarsitul cursului se vor inmana diplomele ce atesta absolvirea cursului.

Informatii complete privind programul educational, structura tematica, modalitatea de inscriere si alte detalii despre acest seminar le puteti gasi in fisierul atasat sau pe site-ul www.revistacontaplus.ro/cursuri.php. De asemenea, va vom raspunde cu promptitudine solicitarilor dumneavoastra la telefon/fax: 021.310.13.62, mobil 0728.243.149, e-mail [email protected].

In speranta ca programul nostru de pregatire raspunde nevoilor educationale ale organizatiei dumneavoastra va asteptam cu placere la curs.

Pentru mai multe detalii:
Proiect ContaPlus
Bucuresti, Bd. Marasti nr.59, Sector 1
(In Incinta Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, Cladirea Moteco)
Tel/fax: 021/310.13.62
Mobil: 0728/243.149
Email: [email protected]
Web-site: www.revistacontaplus.ro
 
Sursa: Managementul-proiectelor.ro, 18 martie 2008

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *