Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020

conferinta13.jpg

Cu prilejul implinirii a 20 de ani de activitate Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a organizat in data de 12 iulie 2012 la Hotelul Intercontinental un Forum aniversar cu tema: „Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020„.

Partenerii evenimentului au fost Fondul Roman de Contragarantare (FRC), Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR), Eximbank, Banca Carpatica si Grupul Roman pentru Investitii si Consultanta (RGIC).

La eveniment au participat:

  • Dl. Lucian Isar, Ministru delegat pentru Mediul de Afaceri;
  • Dl. Ioan Ovidiu Silaghi, Ministru, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii;
  • Dl. Razvan Ioan Taras, Presedinte, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii;
  • Dl. Razvan Cotovelea, Secretar de stat, Ministerul Afacerilor Europene;
  • Dl. Ioan Hidegcuti, Presedinte Fondul Roman de Contragarantare;
  • Dl. Florian Costache, Presedinte CES;
  • Dl. Ionel Blanculescu, Secretar general, Consiliul Consultativ pentru Mediul de Afaceri.

Cu aceasta ocazie membrii CNIPMMR au prezentat prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania, membrii CNIPMMR solicitand o intalnire primului ministru pentru a prezenta asteptarile mediului de afaceri de la noul Guvern, si anume o politica pro-business cu masuri concrete.

Principalele prioritati prezentate de CNIPMMR sunt:

Initierea unei noi Legi pentru intreprinderile mici si mijlocii, care sa asigure implementarea deplina la nivel national a Small Business Act (SBA);

Imbunatatirea Codului fiscal, pentru asigurarea:

  • Eliminarii impozitului pe profitul reinvestit si
  • Reglementarii platii TVA la incasarea facturilor, prin punerea in aplicare a art. 66 din Directiva 112/2006/CE si valorificarea bunelor practici europene in domeniul din Marea Britanie, Suedia, Estonia si Slovenia, cu modificarea in regim de urgenta a Codului fiscal.

Cresterea sumelor alocate programelor de infiintare si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, cu alocarea prioritara a 300 milioane euro pentru sustinerea financiara a programului start-up in perioada 2012-2014;

Adoptarea unui sistem de stimulare a recuperarii TVA-ului;

Cresterea plafonului deducerii suplimentare la calculul impozitului pe profit pentru cheltuielile de cercetare – dezvoltare; reglementarea deductibilitatii totale a cheltuielilor cu investitii; deducerea suplimentara din baza impozabila a 50% din totalul veniturilor obtinute din valorificarea brevetelor de inventie rezultate din activitatile de C-D derulate in regie proprie sau subcontractate;

Relansarea procesului investitional;

Imbunatatirea legislatiei privind achizitiile publice

  • Reglementarea obligatiei de plata a valorii contractelor de achizitie publica in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la receptie, cu sanctiuni ferme (dobanzi si penalitati), cu transpunerea Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale (reformare);
  • Reglementarea unor prevederi speciale pentru IMM-uri in vederea cresterii participarii lor la procedurile de achizitii publice: obligativitatea impartirii in loturi mai mici a obiectului achizitiei pentru a fi accesibil IMM-urilor, garantii de participare si buna executie mai mici pentru IMM-uri, simplificarea procedurii privind acordarea de avansuri, etc.;

Extinderea masurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, privind protectia impotriva intelegerilor si practicilor anticoncurentiale si accelerarea platilor comerciantilor catre toate IMM-urile furnizoare;

Instituirea unei retele de colectare in vederea distributiei produselor traditionale si locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori si mestesugari, cu implicarea financiara a fondurilor UE;

Cresterea absorbtiei fondurilor structurale;

Continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si reducerea numarului de autorizatii, avize, licente si permise pentru agentii economici, cu reducerea a cel putin 25% dintre acestea (pana in prezent 237 taxe si tarife au fost comasate sau eliminate, din 491 existente la inceputul anului 2009).

Forum aniversar cu prilejul implinirii a 20 de ani de activitate CNIPMMR 1992-2012
Prezentare CNIPMMR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *