Solutiile Dinu Patriciu: cea veche are toate sansele, cea noua nici o sansa!

Dinu Patriciu a venit ieri cu o noua solutie. Zic noua pentru Domnul Patriciu are si o solutie mai veche pentru Romania: „Fundatia Dinu Patriciu”. Solutia recenta e propunerea de amnistie fiscala, care ar putea determina pe cei care au bani depusi in Banci in afara Romaniei sa isi aduca averea in tara, solutie care nu este in nici un fel realista. Factorul principal pentru care aceasta propunere, chiar daca ar fi aplicata nu ar da roade,  este neincredrea in guvernare. In fond aceasta este si ratiunea pentru care oamenii de afaceri si chiar intreprinzatorii din clasa de mijloc au facut depozite in afara Romaniei: vectorul neincredere este mai presus de capacitatea de management a riscului.

Poate ca intreprinzatorii au multe lipsuri si carente, insa cu memoria stau destul de bine. Au trecut doar 18 ani de la Guvernarea Stolojan cand intreprinderile, societatile comerciale si populatia au fost obligatae sa schimbe valuta la un curs administrativ fixat de onor Guvernul Stolojan. Asta a intrat in istoria economiei romanesti sub numele aproape elegant de Nationalizarea Valutei. In fapt a fost un furt grosolan facut de „draga Stolo” (cum il alinta Presedintele Basescu) din munca celor ce pusesera ceva bani deoparte si din profitul intreprinderilor si societatilor comerciale care prinsesera putina viata si un pic de cheag. In plus toata lumea stie ca favoritul Presedintelui la scaunul de Premier a fost si probabil … undeva in „inima” Presedintelui … ramane Stolojan, ca doar are experienta in spolierea ecomiilor noastre.

Desi in 2008, intr-un interviu acordat lui Ovidiu Eftimie de la EVZ Stolojan declara ca „in situatia in care economia romanească ar intra in necaz, iar el va fi prim-ministru, nu va mai recurge la nationalizarea valutei (si se justifica pentru actul adminstrativ din prima guvernare zicand ca: „ am luat acea decizie pentru ca asa mi-au cerut reprezentanţii BNR” si adauga ca „acum există metode mult mai subtile şi perfide pentru a regla o economie“ nu cred ca ar mai fi cineva dispus sa il creada.

Nu stim la ce metode „subtile si perfide” pentru reglarea economiei se referea fostul nominalizat la fotoliul de Premier al Romaniei … ca nu iese cu ele la interval ca sa scape tara din necaz, dar stim vorba romanesca „INCREDEREA SE PIERDE O SINGURA DATA”.

Asadar, stimate Domnule Patriciu solutia noua nu sta in picioare din cauza unui vector simplu, dar clar, care face parte din etosul ultimilor 20 de ani … hai sa zicem … 50 de ani: NEINCREDEREA.

Sfatul meu e sa ramaneti la solutia veche cu care aveti sansa sa faceti pentru Romania ce au facut Fundatiile Soros, Marshall, Charles Mott, etc., pentru multe tari din lumea intreaga. Dezvoltati planul strategic al activitatilor de societate civila prin Fundatia pe care o aveti si care deja face lucruri minunate, ca in urmatorii ani numai societatea civila va reusi sa recalibreze echilibrele si politicile de dezvoltare sociala si economica in Romania.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

2 Replies to “Solutiile Dinu Patriciu: cea veche are toate sansele, cea noua nici o sansa!”

  1. Paun Cristian spune:

    Acuma nu cred ca putem sa dam sfaturi omului ce sa faca cu banii sai. Chiar daca initial au fost ai nostri.

  2. Emilia spune:

    Aveti dreptate, solutia e cea oferita de fundatie dar e a la longue si parca am vrea sa mai traim si noi vremuri mai bune ACUM.Se pare ca ramanem numai cu dorinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top