Solutii moderne pentru o lume globalizata

Joi, 16 octombrie, Agora Media a organizat o noua editie SolePAD la Sibiu. Dedicata companiilor din judetele Sibiu si Alba, a treia editie SolePAD Sibiu s-a desfasurat in sala de conferinte a Hotelului Palace din localitate.


In deschiderea conferintei, Marin Craciun, Subprefectul Judetului Sibiu, prezent pentru a doua oara la SolePAD, a declarat: "Ma bucur ca sub cupola acestui eveniment sunt in vizor atat IMM-urile, agentii economici, deci partea privata a economiei, dar si interesul manifestat de institutiile si autoritatile publice, intrucat se pune in discutie banul public, modul cu poti sa fii eficient si cum poti intr-adevar sa fii perfomant utilizand un sistem informational coerent intr-o economie globala, cand dinamica si evolutia echipamentelor sunt de notorietate, iar daca oportunitatile nu sunt exploatate, fara indoiala ca eficienta si profitul vor fi zero".

Valoarea pietei IT&C din Romania este estimata pentru acest an la 1,37 miliarde de euro. Din totalul cheltuielilor IT&C facute pe piata locala, aproximativ 20% sunt realizate de IMM-uri. Identificand nevoile specifice ale acestui segment de piata, IBM a realizat un set de solutii "la pachet" pentru IMM-uri, prezentat la SolePAD de Marius Valentin Marcu, Midmarket Sales Manager in cadrul IBM. Toate cele trei solutii din pachet au o componenta hardware si una software, acoperind managementul stocarii si protejarii datelor, colaborare si comunicare si solutia de portal, dezvoltata specific de IBM Romania pentru piata locala. Fiecare dintre cele trei solutii poate fi achizitionata prin programele de finantare derulate de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

Mircea Cazan, Presedinte Director General al Radiocom, si Marian Ionita, Director Dezvoltare, au vorbit in continuare despre introducerea transmisiunilor digitale in Romania. Serviciul de televiziune digitala terestra (DVB-T) constituie o directiva a Uniunii Europene, Romania avand ca an final de implementare 2012, data pana la care va trebui sa inlocuiasca complet televiziunea analogica. Comparativ cu televiziunea prin cablu, televiziunea DVB-T este gratuita. Al doilea avantaj este calitatea, mult mai buna decat in cazul televiziunii anologice, singurele dispozitive necesare pentru receptionare fiind un decodor si o antena. in scurt timp, Sibiul va putea receptiona prin intermediul emitatorului de la Paltinis intre opt si zece programe digitale.

Viziunea Dell este de a simplifica IT-ul. Toate produsele companiei sunt sustinute de servicii, livrate in Romania prin intermediul retelei nationale dezvoltata de Dell in acest an, in urma unei investitii de trei milioane de dolari. Alin Luca, Account Manager in cadrul Dell, a prezentat la SolePAD gama de produse Vostro, notebook-uri si desktop-uri create specific pentru IMM-uri, noua linie de notebook-uri Latitude E-Family, caracterizata prin optiuni avansate de conectivitate si o autonomie de pana la 19 ore, gama de servere Dell PowerEdge, precum si solutia Dell Equallogic, recomandata pentru necesitatile de stocare ale IMM-urilor.

Potrivit studiilor Gartner si IDC, costurile de management al dispozitivelor de stocare sunt mai mari decat pretul de achizitie a acestora. In acelasi timp, impactul indirect al timpului de nefunctionare al echipamentelor de stocare asupra afacerii poate fi sever si imprevizibil. Pentru evitarea acestor inconveniente, HP recomanda o serie de solutii de stocare simple, usor de instalat si utilizat, cu majoritatea functiilor de baza automatizate. Pentru IMM-uri, Iosif Popa, HP Enterprise Storage and Servers Presales, a prezentat la SolePAD sistemul de stocare HP All-In-One,  ce poate fi instalat in maxim 25 de minute. 

In aceeasi zona tehnica a ramas si Florin Stoean, Authorized Partner Manager la Fujitsu Siemens Computers, care a vorbit despre x10sure, cea mai ieftina si eficienta solutie de inalta disponibilitate, ce poate inlocui cu usurinta aplicatiile traditionale de tip cluster. Componenta a ofertei Dynamic Data Center, x10sure monitorizeaza serverele si sistemele de stocare, avantajul final constand intr-o infrastructura IT structurata si fiabila, ale carei beneficii se reflecta direct in protectia afacerii, in consolidare si virtualizare, in integrarea aplicatiilor si, nu in ultimul rand, in productivitate.

Potrivit IDC, costurile anuale legate de documente tiparite reprezinta in medie intre 5 si 15% din venitul unei organizatii. In acelasi timp, companiile isi pot reduce cu 30% cheltuielile legate de mediul de tiparire. Stelian Campianu, Director Executiv al ETA2U, a prezentat la SolePAD oferta conceputa de ETA2U si HP pentru a veni in sprijinul companiilor care doresc sa beneficieze de aceasta reducere de pana la 30%. Solutia TPM (Total Print Management) este de fapt un pachet complet de servicii pentru mediile de procesare a documentelor, ce consta in hardware, consumabile si servicii, livrate de un singur furnizor.

Dupa o scurta pauza, conferinta a continuat cu prezentarea sustinuta de Ionut Popescu, SW Solutions Sales Manager in cadrul Sistec, care le-a recomandat participantilor solutia abas ERP, o suita de aplicatii dedicate eficientizarii activitatii intreprinderilor mici si mijlocii. Avantajele solutiei, utilizata de peste 2000 de clienti din intreaga lume, deriva din perioada scurta de implementare, functionalitati multiple in versiunea standard, competenta in domenii diferite – productie, distributie, automotive, testare internationala, compatibilitatea cu platforme Linux, Microsoft si Windows, modulele customizabile si integrarea simpla cu alte aplicatii.

Ofelia Tetel, Associate Manager la Azure Software, a prezentat platforma Siox Business Suite,  ce permite trimiterea de mesaje SMS personalizate catre o baza de date de clienti. Disponibila online, solutia SMSinAfaceri.ro are acoperire interantionala, nu necesita infrastructura suplimentara, poate gestiona baze de date de dimensiuni mici dar si foarte mari, permite managementul bugetului, prin posibilitatea de aflare a costului fiecarei campanii, suporta un numar nelimitat de utilizatori si este disponibila in trei variante – Standard, Professional si Enterprise. Cateva exemple de utilizare: oferte speciale, concursuri, invitatii la evenimente, sondaje sau felicitari.

Marian Ichim, Manager de Proiect in cadrul Incodat, a prezentat un set de solutii informatice de inventar si management geografic al activelor pentru administratii locale, IMM-uri si regii autonome. Aplicatia permite reprezentarea informatiilor pe harta pentru un management spatial, publicarea acestora pe Internet, in Excel, Oracle, SQL Server, MySQL, MS Access, imprimarea in formate diverse, folosirea codurilor de bare pentru introducerea rapida a datelor, utilizarea pe un PC normal, dar si pe PDA-uri sau Tablet PC-uri.  

Initiativa Euga (European Union Grants Advisor) – formata din Microsoft, HP, Banca Transilvania, Romtelecom si in curand Cisco – reprezinta liantul dintre programele de finantare in domeniul IT&C si posibilii beneficiari. Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager Microsoft Romania, a vorbit la Sibiu despre scopul si resursele EUGA, disponibile atat online, prin portalul  ResurseIMM.ro, ce contine programele de finantare IT&C existente in prezent in Romania si in exterior, dar si offline, prin intermediul agentiilor locale, al consultantilor on-site si al celor peste 250 de experti in finantari externe.

Codrut Cojocaru, Consilier la Centrul Teritorial de Informare Consultanta si Instruire pentru IMM-uri Sibiu din cadrul OTIMMC Targu Mures, a prezentat cele mai importante cinci programe nationale cu finantare nerambursabila derulate prin MIMMCTPL in 2008. Pentru a se incadra in conditiile generale de eligibilitate, similare in mare masura pentru toate cele cinci programe, intreprinderile mici si mijlocii interesate de acest tip de finantari trebuie sa aiba capital integral privat, fara datorii la bugetele locale, o cifra anuala neta de pana la 50 milioane de euro si un numar mediu de salariati de pana la 249 inclusiv.

In finalul conferintei, Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale din cadrul MCTI, a prezentat fondurile nerambursabile pentru proiecte IT disponibile  prin programul POS CCE 2007-2013, punand accent pe Domeniul 3 – Dezvoltarea e-Economiei al Axei Prioritare 3. Operatiunile 1- implementarea de sisteme informatice integrate si alte aplicatii pentru managementul afacerilor si 2 – dezvoltarea sistemelor de comert electronic ale acestui domeniu sunt inca active, depunerea proiectelor fiind deschisa pana la data de 12 decembrie 2008.

SolePAD Sibiu a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Zile si Nopti, Magic FM, thecity.ro,  acasa.ro, ClubAfaceri.ro, PRwave, Finantare.ro, Comunicatedepresa.ro, PRdirectory si al publicatiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine si Agora News.

Urmatoarele conferinte SolePAD vor avea loc la Bacau, pe 25 noiembrie, respectiv Iasi, pe 27 noiembrie. Locatia si programul evenimentelor vor fi disponibile in curand la adresa www.solepad.ro.

Contact:
Agora Media
(021) 330 92 82; [email protected]

Sursa: Managementul-proiectelor.ro, 17 octombrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *