Sprijin financiar nerambursabil pentru participarea la targuri si expozitii internationale

bani.jpg

Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru, in calitate de organizatie membra Enterprise Europe Network, urmareste consolidarea mediului de afaceri regional si sprijiirea intreprinderilor sa se dezvolte pe noi piete, la nivel international.

Suplimentar oportunitatilor de internantionalizare disponibile prin Enterprise Europe Network va supunem atentiei o initiativa a Guvernului Romaniei care are in vedere valorificarea posibilitatilor actuale de dezvoltare economica si stimularea mediului de afaceri regional si national, prin sprijiirea producatorilor autohtoni in vederea internationalizarii.

Accesul pe piata externa a IMM-urilor va fi sustinut de la bugetul de stat cu suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020, potrivit unei hotatari aprobata de Guvernul Romaniei in sedinta din 13 iulie 2017. Executivul a adoptat, prin hotarare, normele metodologice de aplicare ale Ordonantei de Urgenta nr. 8/2017 privind lansarea in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020. Potrivit acestui act normativ, alocatia financiara nerambursabila este in cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentand maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Prin program se finanteaza:

  • participari individuale la targuri şi expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, altele decat cele organizate in baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de sus-tinere şi promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat şi in baza HG 296/2007 pri-vind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor din Programul de promovare a exportului;
  • participari individuale la misiuni economice organizate in strainatate, altele decat cele organizate in baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere şi promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat şi in baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor din Programul de promovare a exportului;
  • crearea identitatii vizuale a unui IMM (marca, sigla, slogan);
  • realizarea unui website pentru prezentarea activitatii solicitantului şi a produselor promovate, in limba romana şi limba engleza/alta limba de circulatie internationala;
  • participari ale angajatilor la cursuri de pregatire, in tara şi/sau in strainatate, in domeniul tehnici-lor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete;
  • analize si studii de piata;
  • alte tipuri de activitati de promovare şi sustinere a internationalizarii.

Sursa: ADRCENTRU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *