Start-up Nation 2017: Cei care au PFA vor putea obtine, pe o firma noua, pana la 200.000 RON de la stat

Start-up-Nation-Romania-01.png

Antreprenorii care au activitati ca persoana fizica autorizata (PFA) vor putea sa obtina ajutorul nerambursabil de la stat de pana la 200.000 de lei (circa 44.000 euro), cu o firma noua chiar si cu acelasi obliect de activitate, nefiind afectati de interdictia aplicata socieatilor comerciale. De asemenea, printre cheltuielile eligibile se vor include si cele cu promovarea pe internet. Aceste informatii au fost prezentate joi de reprezentantii Ministerului pentru Mediul de Afaceri. Ei au prezentat si un nou model de plan de afaceri, pe care il veti putea descarca de la finalul articolului.

Secretarul de stat din Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat Ilan Laufer si directorul Directiei politici antreprenoriale, Adrian Panait, au prezentat joi o serie de informatii, unele noi, privind programul Start-up Nation:

  • NU vor putea accesa programul pe acelasi obiect de activitate (cod CAEN) antreprenorii care sunt sau au fost actionari la alte alte IMM-uri (inclusiv microintreprinderi) cu acelasi cod CAEN inregistrat in anul aplicarii, pana la deschiderea aplicatiei on-line, si cu un an inainte. Aceasta interdictie NU se va aplica celor care au avut sau au activitati ca persoaba fizica autorizata (PFA), cabinet medical individual (CMI), intreprindere individuala (II) intreprindere familiala. Trebuie doar sa aiba o societate comerciala, incadrata ca IMM, cu care sa aplice.
  • Antreprenorii care au sau au avut firme in strainatate pe acelasi cod CAEN cu care aplica prin noua firma in Romania NU sunt restrictionati.
  • In limita a 8000 de lei fara TVA se vor putea deconta cheltuieli eligibile cu promovarea pe internet, inclusiv prin reclame pe diverse publicatii, prin Google AdWords sau pe Facebook. Cei care nu au un site si vor sa isi faca, in aceasta limita de 8.000 de lei, vor putea include si realizarea unui site de prezentare sau a unui magazin on-line sau softuri de comert on-line.
  • La evaluarea on-line a planurilor de afaceri, cele 5 puncte in plus pentru afacerile cu caracter inovator vor fi acordate daca bunurile achiziționate în proporție de minim 25% din valoarea planului de afaceri înglobează tehnologie nu mai veche de 3 ani. Pentru aceasta, cand se va face certificarea cheltuielii, beneficiarul trebuie sa depuna un document doveditor (omologare) de la furnizor care sa ateste ca tehnologia este noua.
  • Pentru cheluielile cu chiria, NU vor fi acceptate inchirieri de la rude pana la gradul II (sot/sotie, parinti, fii/fiice, frati/surori).
  • NU pot aplica in program ca beneficiari firme care sunt si consultant sau furnozor pentru firme beneficiare in cadrul programului.
  • Vor fi acceptate si cheltuieli cu furnizori inclusiv din afara Uniunii Europene.
  • Salariile vor fi cheltuieli eligibile doar pentru norme intregi, cu contracte pe perioada nedeterminata (deci nu se permit fractiuni de norma). Raman limitele de eligibilitate: salariul minim in jos, salariul mediu pe economie in sus (circa 3.100 RON brut).
  • Se vor putea deconta hale sau cladiri (pensiuni de exemplu) care apar ca atare pe factura. NU se vor deconta lucrari de constructie sau amenajare. Prin urmare, la cerificarea cheltuielii trebuie sa existe cladirea in sine, ridicata, care sa apara ca atare si pe factura. NU se vor deconta hale demontate, de exemplu.
  • Bunurile care vor fi cumparate in program va trebui sa fie asigurate pana la finalul perioadei de monitorizare de 3 ani. Aici intra toate activele corporale, de la masini si cladiri pana la laptopuri sau imprimante. NU si softuri sau alte active necorporale. Asigurarea NU este cheltuiala eligibila.
  • Vor putea fi achizitionate si biciclete, motociclete, mopede, ATV-uri, karturi justificate in planul de afaceri. Autoturismele vor ramane eligibile, cu limitarile prezentate anterior de StartupCafe. Autoutilitarele vor ramane in continuare eligibile.
  • Beneficiarii, desi sunt firme noi, ar putea primi mai usor cod de TVA, fara sa fie nevoie s treaca prin procedura normala de acordare. „Am vorbit cu domnul ministru al Finantelor, Viorel Stefan, lucram la o solutie prin care firmele beneficiare sa poata fi dclarata platitoare de TVA fara sa mai treaca prin acea procedura” a spus Ilan Lauder. O firma platitiare de TVA nu va mai avea aceasta taxa drept cheltuiala eligibila in program, dar o va putea deduce. In schimb, firmele cu cod de TVA pot sa faca afaceri mai usor, pentru ca si clientii lor isi vor putea deduce TVA-ul.

Sursa: Startupcafe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top