Start-up Nation 2017. Minister: Aplicantii care primesc scrisori de acceptare sa-si pregateasca documentele pentru semnarea acordurilor

proiecte-PNDR.jpg

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat face luni un apel catre beneficiarii din programul Start-up Nation care au primit scrisori de acceptare de principiu la finantare, sa-si pregateasca documentatia necesara in vederea semnarii acordurilor de finantare, pana la momentul incare vor fi contactati pentru programari.

”Concomitent cu verificarea planurilor de afaceri, colegii din cadrul Agentiilor pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului opereaza in Registrul Unic Electronic scrisorile de acceptare de principiu la finantare si scrisorile de respingere pentru aplicantii definitivati. Aceste scrisori ajung pe adresele de corespondenta din cadrul planurilor de afaceri. Aplicantii care primesc scrisori de acceptare de principiu fara coordonatele programarii la semnarea acordurilor de finantare vor fi contactati telefonic de catre Agentiile de care apartin. Pina la momentul in care vor fi contactati pentru programari, aplicantii care au fost acceptati pot pregati documentatia aferenta semnarii acordurilor conform art 6.8 din schema de ajutor de minimis” – a anuntat luni Directia de Antreprenoriat a ministerului.

Conform art. 6.8, alin (2) din procedura de implementare a programului Start-up Nation,

In vederea semnarii acordului de Finantare, beneficiarii trebuie sa prezinte in original:

– cererea tip de acord de principiu pentru finantare (Anexa 3) semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii;

  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetul general consolidat, atat pentru sediul social,cat si pentru toate punctele de lucru care au cod unic de inregistrare fiscala, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in original sau copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetele locale, atat pentru sediul social,cat si pentru toate punctele de lucru (indiferent daca au sau nu cod unic de inregistrare fiscala), in original sau in copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului. in cazul in care firma nu este inregistrata ca fiind platitoare in cadrul administratiei respective, se solicita o adeverinta;
  • documentul emis de catre ONRC din care sa rezulte ca intreprinderile beneficiare sunt intreprinderile nou infiintate de catre persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de actionar sau asociat intr-o alta intreprindere mica sau mijlocie care desfasoara sau a desfasurat aceeasi activitate autorizata (cod CAEN) pe care aplica in cadrul programului in anul anterior inscrierii sau in anul inscrierii pana la deschiderea sesiunii de inscriere.

(3) In cazul in care OTIMMC constata ca nu se depun documentele prevazute la 6.8.(2), documentele depuse nu sunt in termen de valabilitate la data depunerii sau nu semneaza acordul de finantare conform programarii OTIMMC, solicitantii vor primi Scrisoare de instiintare a respingerii la finantare, semnata si stampilata de seful OTIMMC.

(4) Acordul de finantare va fi reziliat si alocatia financiara nerambursabila acordata, impreuna cu dobanzile aferente, vor fi recuperate si in cazul in care obiectele/bunurile, fie ele mobile sau imobile finantate in cadrul acordului nu sunt folosite conform scopului destinat, precum si in cazul in care acestea sunt vandute, inchiriate (cu exceptia activitatilor de inchiriere) sau instrainate sub orice forma prevazuta de legislatia in vigoare, oricand pe perioada de valabilitate a acordului de finantare semnat de parti.

Reamintim ca in programul Start-up Nation 2017 peste 8.600 de firme mici si mijlocii din Romania ar urma sa primasca ajutoare nerambursabile de maximum 200.000 de lei fiecare, pentru investitii.

In total au fost depuse peste 19.000 de planuri de afaceri in program, care se afla in evaluare pana pe 29 septembrie 2017, cu posibilitate de prelungire.

Sursa: Startupcafe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *