STUDIU: Ce strategii vor aplica in perioada de crize marile corporatii

Intr-un studiu realizat de compania de consultanta Ernst & Young, se prezinta modul in care circa 350 de corporatii mari internationale si-au adaptat strategia la conditiile economice recente si care vor fi prioritatile lor in urmatoarelele 12 luni.

Astfel, rezultatele studiului releva faptul ca, pentru reducerea costurilor interne si obtinerea de lichiditati:

– 80% din respondenti au intreprins deja o analiza privind eficientizarea costurilor;

– circa doua treimi au initiat un program de reducere a personalului;

– si mai mult de jumatate au rationalizat cheltuielile cu tehnologia informatiei;

– companiile din Europa comparativ cu cele din Statele Unite sunt mai dispuse sa ia in calcul reducerea costurilor imobiliare si cu tehnologia informatiei, decat reducerea costurilor directe sau indirecte cu angajatii.

In ceea ce priveste procurarea de lichiditati:

– 40% din companiile globale si 53% din cele europene au afirmat ca se gandesc la vanzarea activitatilor care nu sunt de baza sau sunt neperformante;

– folosirea intr-o masura mai mare de centre de servicii comune – Shared Service Centers – (27%);

– cresterea nivelului de externalizare (31%);

– realizarea unor aliante strategice (30%);

– relocarea operatiunilor in regiuni cu costuri mai reduse (31%).

De asemenea, firmele au raspuns ca se asteapta la economii semnificative din urmatoarele domenii:

– lantul de aprovizionare (58%);

– vanzari si marketing (42%);

– operational (56%);

– IT (43%).

Mai multe detalii: www.capital.ro

Sursa: Capital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *