Delaco „adulmeca” fabricile de lactate finantate prin SAPARD

Delaco, imm, finantare, SAPARD

Delaco, lider pe piata interna a cascavalului, nu produce in Romania. Compania si-a externalizat productia in Germania, Austria si Olanda.

In acest an, insa, producatorul din Codlea intentioneaza sa cumpere o fabrica de lactate din Romania si are pregatit, in acest scop, un buget de investitii de pana la 15 milioane de euro, potrivit lui Tudor Comaniciu, directorul general al Delaco, societate cu capital 100% romanesc.

„Vrem sa cumparam o fabrica in Romania pentru a beneficia de flexibilitate. Exista foarte multe categorii de produse, cum ar fi laptele proaspat, pe care nu le putem aduce din import”, ne-a declarat Tudor Comaniciu.

Sunt multe fabrici de vanzare

Intrebat ce fabrica vizeaza exact, Comaniciu a evitat raspunsul, insa ne-a declarat ca exista foarte multe posibilitati. „Pe piata interna sunt foarte multe oportunitati de achizitii, mai ales ca au inceput sa se termine scadentele la SAPARD„, a punctat directorul general al Delaco.

Acesta a dezvaluit, totusi, ca nu va investi in productia de iaurturi, dominata de marii producatori internationali. „Jucatorii mari se focuseaza in zona de iaurturi. La noi, de exemplu, este Danone care este lider la care se adauga si alti producatori mari la nivel mondial precum Muller sau Tnuva”, afirma Comaniciu.

Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB, Albalact, producatorul brandurilor Zuzu si Fulga este singura companie romaneasca aflata in topul celor mai importanti cinci producatori de iaurturi.

Branza ieftina, la mare cautare

Vanzarile de branzeturi vor creste destul de mult, in perioada urmatoare, din punct de vedere cantitativ deoarece oamenii incep sa constientizeze beneficiile produselor lactate si sa manance din ce in ce mai sanatos, considera producatorii. Piata nu va inregistra, insa, cresteri mari din punct de vedere valoric deoarece romanii vor migra catre branzeturile mai ieftine, anticipeaza Tudor Comaniciu.

„Consumul de branzeturi in Romania este, potrivit datelor statistice, de patru ori mai mic decat media europeana. Acest lucru nu este, insa, relevant, avand in vedere ca in tara noastra sunt foarte multi oameni care produc branzeturi in propriile gospodarii”, declara oficialul Delaco.

Romanii cumpara branza din hipermarketuri

Locurile preferate ale romanilor de unde isi cumpara produsele lactate sunt, de departe, marile lanturi de retail. Astfel, peste 51,5% din branzeturile procesate de anul trecut au fost vandute in hipermarketuri si supermarketuri, in crestere cu 7,4 puncte procentuale fata de anul anterior, informeaza un studiu MEMRB.

Pe locul doi in preferintele romanilor in materie de locatii pentru acest gen de cumparaturi se afla magazinele mici, care au detinut, anul trecut, o cota de piata, in volum, de 27,6%, in scadere cu sase puncte procentuale fata de anul 2007. Din punct de vedere valoric, magazinele mici au inregistrat, anul trecut, o cota de 30,8%, in scadere cu 5,3 puncte procentuale fata de anul anterior.

Cel mai mic consum din UE

Statisticile arata ca in Romania consumul de lactate este cel mai mic din tarile Uniunii Europene. Un roman consuma circa sase kilograme de lactate proaspete pe an, in timp ce in Germania, consumul este de 33,6 kilograme iar in Franta de 33,7 kilograme. De asemenea, in Bulgaria consumul mediu anual este 16,2 kilograme pe cap de locuitor.

Vrem o fabrica in Romania pentru a beneficia de flexibilitate. Exista foarte multe categorii de produse pe care nu le putem importa”, Tudor Comaniciu, director general Delaco.

Ponturi de fabrici

in acest an, cele mai atractive fabrici de lactate care ar putea obiectul unor tranzactii sunt Lactag Arges, Prodlacta Brasov, Industrializarea Laptelui Dambovita si Harghita Remetea, potrivit datelor din piata interna de profil. Anul trecut, Albalact a cumparat pachetul majoritar al producatorului de branzeturi Raraul, iar francezii de la lactalis au cumparat compania LaDorna.

Piata interna a lactatelor care a valorat, anul trecut, peste 800 milioane de euro, este dominata de companii multinationale precum Friesland Foods, producatorul brandurilor Milli, Napolact si Oke, Danone, unul dintre cei mai mari producatori de iaurturi din lume, Lactalis, care a cumparat anul trecut LaDorna si israelienii de la Tnuva.

Romania are, insa, si cateva societati autohtone care reusesc sa se lupte cot la cot cu multinationalele pentru castigarea cotei de piata si obtinerea unor cifre de afaceri si profituri cat mai mari.

Cele mai bune exemple in acest sens sunt Albalact, detinatorul brandurilor Zuzu Fulga si Delaco, detinatorul brandurilor Delaco si Dell. In acest an producatorii se asteapta ca piata interna de profil sa inregistreze o crestere de circa 16% fata de anul trecut.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *