Deschiderea ofertelor finale pentru autostrada Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov

tronson, transporturi, infrastructura, proiect, finantare

Din partea ofertantilor preselectati au fost depuse trei oferte, dupa cum urmeaza:
– Consortiul format din Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor;
– Consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd;
– Consortiul Autostrada A3 Comarnic – Brasov, format din Bilfinger Berger – Porr;

Cel de-al patrulea ofertant preselectat, consortiul Autostrada Prahova, format din Colas SA, Bouygues Travaux Publics SA, DTP – Terrassement SA, Intertoll Europe Zrt si Meridiam Infrastructure Finance SARL nu a depus oferta.
Din ofertele finale deschise se retin urmatoarele date care, inaintea procesului de evaluare, pot fi facute publice :

Termenul de realizare a investitiei
– Consortiul format din Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor: 48 luni;
– Consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd: 48 luni;
– Consortiul Autostrada A3 Comarnic – Brasov, format din Bilfinger Berger -Porr: 60 luni.

Durata concesiunii:
– Consortiul format din Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor: 30 ani
– Consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd: 30 ani;
– Consortiul Autostrada A3 Comarnic – Brasov, format din Bilfinger Berger – Porr: 30 ani.

La sedinta de deschidere au participat membrii comisiei de evaluare si reprezentantii consortiilor care au fost preselectate si au depus ofertele finale.

Incheierea unui contract de concesiune pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea unei autostrazi reprezinta o premiera in Romania. Fondurile necesare proiectelor ce vor fi realizate prin concesiune, sunt de ordinul miliardelor de Euro. Pana in prezent, toate creditele pentru infrastructura acordate Romaniei, au beneficiat de garantie guvernamentala, in cazul contractelor de concesiune aceste credite vor fi fara garantie guvernamentala.

Contractele de concesiune au avantajul de a oferi un mai mare grad de calitate si stabilitate al bunului sau serviciului public. Indiferent de cauza neatingerii nivelului de calitate prestabilit (eroare de solutie tehnica utilizata in proiectare, de constructie sau de metode de intretinere) autoritatea publica va efectua plati diminuate corespunzator. in acelasi timp este probabil singurul tip de contract in care autoritatea publica plateste dupa ce utilizeaza efectiv bunul public, spre deosebire de contractele de constructie unde platile au loc pe parcursul constructiei, adica inaintea utilizarii efective a bunului.

Alte avantaje ale concesiunii:
– scaderea costului pentru contribuabil datorata concurentei si respectarii bugetelor initiale;
– respectarea termenelor asumate;
– diminuarea cheltuielilor bugetare;
– investitia se realizeaza cu fondurile investitorului;
– operarea si intretinerea autostrazii se va finanta si din banii colectati din taxa de utilizare;

Anuntul de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune de lucrari publice si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov a fost publicat de catre operatorul SEAP in data de 7.11.2007, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 922 din 14.11.2007 si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene sub numarul 2007/S 216-262466.

La etapa de preselectie au participat 12 consortii, din care au fost preselectate 4.

Tronsonul Comarnic – Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti – Brasov.

Sursa: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *