Societatile de leasing raman fara clienti

leasing, Atlassib Leasing, criza

Curtile firmelor de leasing sunt pline de masini returnate de clientii care nu au mai putut plati ratele.

Firmele de leasing auto au devenit in ultimele luni un barometru al crizei pentru ca se confrunta cu numeroase returnari de masini din partea clientilor care nu mai fac fata ratelor.

Oamenii nu mai au bani si prefera sa renunte la autoturisme decat sa acumuleze datorii. Cei care nu le returneaza din propie initiativa raman oricum fara masini, din cauza intarzierilor la plata ratelor care ajung in unele cazuri si la 6 luni.

„Criza a ajuns si la noi”

La Atlassib Leasing, una din cele mai mari firme sibiene de acest gen, cu reprezentante in ale opt mari orase din Romania, returnarile au depasit si cele mai pesimiste previziuni. Zeci de autovehicule, la care beneficiarii au renuntat, au umplut parcul auto al societatii. „Criza a ajuns si la noi, ca sa zic asa. Avem returnate sau recuperate peste 60 de masini. Procentual, fata de prima parte a anului trecut, numarul de recuperari a crescut cu peste 70%, iar tendinta este de crestere in continuare”, a spus Mihu Cosmin, de la Atlassib Leasing Sibiu.

Problemele nu vor disparea

si cei de la Trakia Leasing se asteapta ca in urmatoarea perioada sa se confrunte cu astfel de probleme, chiar daca sustin, ca pana acum, doar o singura masina, un Chevrolet Aveo, a fost returnata de un client. Pe tot parcursul anului 2008, doar 3 automobile au ajuns inapoi la firma de leasing.

„Tendinta este una crescatoare si fara indoiala va ramane asa si pe viitor. Noi incercam diminuarea numarului de masini returnate prin negocieri cu clientii in impas. Vrem sa gasim impreuna solutii, pentru ca oamenii sa isi poata achita ratele in continuare” a explicat, Iulian Dordea, reprezentantul firmei Trakia.

Ultima oferta de criza: chilipirurile auto

Cele mai multe masini returnate la firmele de leasing provin de la firme de constructii sau de transport. „Mai mult de trei sferturi din masinile recuperate de noi sunt de la astfel de tipuri de societati”, a precizat Mihu Cosmin, de la Atlassib Leasing. intre modelele de masini returnate, predomina Logan-urile, dar si masinile de lux. Cei care vor acum o masina si au bani gheata pot beneficia de oferte extrem de avantajoase.

„Avem acum Logan-uri la preturi ce incep de la 2500 de euro, dar si un Audi Q7 pe care un client nu l-a mai putut plati si pe care il comercializam la 28.000 de euro. Interesul nostru este acela sa vindem masinile si sa nu ramanem cu ele”, a mai spus reprezentantul societatii Atlassib Leasing.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *