Consultanta interna: analiza, costuri, beneficii

Am observat, si asta nu neaparat in ultima perioada – caracterizata de instabilitate economica – faptul ca unii din clientii nostri incearca sa reduca costurile prin inlocuirea consultantei externe cu angajati interni.

Poate parea profitabil din perspectiva managementului, dar trebuie stiut ca exista si alte argumente in afara costului care trebuie luate in calcul.

Masura se poate dovedi in final neavantajoasa, atat din punctul de vedere al livrarii rezultatelor asteptate, cat si al costurilor. De aceea, voi incerca sa prezint o perspectiva corecta si completa a alternativei de a crea un departament intern de consultanta, versus posibilitatea de a angaja un consultant independent.

Acest demers ar putea fi util si pentru angajatii gata sa schimbe responsabilitatile de expert pentru a deveni consultant intern sau pentru a conduce un proiect intern.

Cu timpul, mi-am dat seama ca absenta unor calitati necesare in consultanta, cum ar fi: precizia, abordarea metodica, atentia la detalii, experienta vasta in domeniul principal si in altele conexe ar putea conduce la esecul unei initiative de consultanta interna.

Nimeni nu face rau fara sa creada ca e bine ceea ce face

Inainte de a incepe un proiect nou, nu uitati ca toate proiectele au nevoie de suportul managementului relevant, de resurse potrivite, de o buna planificare a timpului si, nu in ultimul rand, de autoritate sau putere de decizie.

Prea des am vazut cum se schimba prioritatile, cum se interpun crize, cum pleaca angajati, cum se schimba directiile.

Toti cei ce nu sunt consultanti sunt foarte fericiti sa inceapa lucrul la un nou proiect. Nimic rau in asta, dar graba strica treaba.

E necesara o analiza completa a subiectului, o definire clara a perimetrului, o planificare pe masura si o analiza a riscurilor. Cel mai scurt drum intre doua puncte nu e intotdeauna linia dreapta.

Nu exista decat doua alternative: in sus sau afara

Un esec consecutiv preluarii de noi responsabilitati este in egala masura o oportunitate de a confirma sau primul pas in parasirea companiei. In organizatiile mari, monopolizarea atentiei managementului se poate dovedi sinucigasa daca la un moment dat proiectul esueaza.

Poti beneficia de ajutorul colegilor, sau dimpotriva: invidia lor, competitia interna si rezistenta la schimbare pot deveni serioase pietre de incercare pentru noul proiect. Un planificator intelept ia in considerare si actioneaza proactiv fata de asemenea pericole.

Mai multe detalii: www.ensight.ro

Sursa: Ensight.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *