Campania UE privind evaluarea riscurilor: 30 de organizatii si companii multinationale iau masuri

IMM, locuri de munca, Uniunea Europeana

Imediat dupa primul an de campanie, numarul partenerilor oficiali a ajuns la 30 intrucat mai multe organizatii paneuropene si companii multinationale s-au inscris pentru a sprijini campania pentru locuri de munca sanatoase organizata de Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca (EU-OSHA).

Campania vizeaza reducerea accidentelor de munca si a bolilor profesionale prin promovarea evaluarii riscurilor ca prim pas spre o cultura de prevenire durabila. in acest domeniu sunt necesare imbunatatiri urgente intrucat se estimeaza ca in UE mor in fiecare an 167 000 de persoane din cauze legate de locul de munca.

Pentru informatii:
Birgit Müller – International press +34 94 479 35 52 – [email protected];
Marta Urrutia – Spanish press +34 94 479 57 46 – [email protected];
Brenda O’Brien – Brussels Liaison Office +32 2 401 68 59 – [email protected].

„Toate aceste federatii sindicale si patronale, ONG-uri si intreprinderi din diferite sectoare industriale sunt organizatii renumite care investesc mult timp si bani”, a afirmat Jukka Takala, directorul EU-OSHA.

„Suntem foarte mandri ca ne sprijina la comunicare cu locurile de munca si la transmiterea principalelor noastre mesaje: in primul rand, evaluarea riscurilor este esentiala pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor la locul de munca – pentru orice tip de organizatie, indiferent daca este mica sau mare. In al doilea rand, evaluarea riscurilor nu este in mod obligatoriu complicata sau birocratica. Chiar si microintreprinderile sau IMM-urile sunt capabile sa realizeze propria evaluare a riscurilor. Pentru a le sprijini, promovam o abordare simpla in cinci pasi.”

Dl Takala a subliniat, de asemenea, ca trebuie aduse imbunatatiri. „Cu toate ca evaluarea riscurilor reprezinta o obligatie legala in toata Europa, exista inca unele intreprinderi, in special in randul IMM-urilor, care nu-si evalueaza cu regularitate riscurile si dorinta noastra este ca situatia sa se schimbe.”

Prin inscrierea in randul partenerilor oficiali, cele 30 de organizatii se angajeaza sa organizeze seminarii, ateliere si conferinte de presa pe tema evaluarii riscurilor si sa difuzeze mesajele si materialele campaniei. Alte activitati includ productia de materiale video privind securitatea si sanatatea in munca, concursuri fotografice sau sesiuni de formare cu clientii, partenerii si contractantii.

In schimbul implicarii lor substantiale in campanie, fiecare partener oficial primeste un Certificat de partener, iar EU-OSHA ii recompenseaza printr-o promovare de anvergura pe site-ul sau web si in buletinul sau informativ difuzat in randul celor peste 40.000 de abonati si in mass-media.

Sursa: Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *