„CFR Marfa” SA participa in calitate de subcontractant la proiectul „IN.KA.SYS”

tren, CFR, proiect, Programul Marco Polo II

Proiectul va fi finantat pe o perioada de 3 ani si va fi demarat dupa efectuarea unui test pilot in luna aprilie a acestui an.

Scopul declarat al programului Marco Polo este sa incurajeze recurgerea la modalitati de transport nepoluante pe distante lungi, in prezent camioanelor revenindu-le cu prioritate rolul de a livra marfa de la punctul de incarcare intr-un port sau terminal intermodal, respectiv de a prelua marfa din astfel de puncte pana la destinatia finala.

Reala necesitate de a reduce costurile, durata de transport, riscurile si impactul transportului rutier de marfa asupra mediului, a impus luarea unor masuri si demararea unor astfel de proiecte.

Proiectul a prins contur reusind sa implice in realizarea sa parteneri strategici la o dimensiune europeana competitiva urmarind crearea unei rute comerciale utilizand transportul modal segmentat ca alternativa la cel rutier.

Initiativa consta in realizarea a doua noi variante intermodale pe relatiile Italia-Romania si Italia-Bulgaria, conectand astfel Coridorul Adriatic la Marea Neagra prin combinarea transportului rutier, naval si feroviar.

CFR Marfa va efectua transport de containere in trenuri complete pe parcursul feroviar romanesc al rutei Italia-Romania, de la Stamora Moravita la Arad, estimandu-se pentru inceput o frecventa de 1-2 trenuri/saptamana.

Proiectul vine in intampinarea cerintelor actuale ale economiei de piata europene referitoare la eliminarea congestiilor de trafic, reducerea poluarii si dezvoltarea unui transport de marfa mai sigur si mai eficient.

CFR Marfa are in plan participarea si in acest an la programul Marco Polo II, lansat in luna februarie prin realizarea unui proiect menit sa contribuie la promovarea co-modalitatii la nivel european.

Sursa: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *