Achizitiile publice sunt accelerate, dar cu multe limite de viteza

Actul normativ menit sa reglementeze procedurile de incredintare a proiectelor sustinute din banii statului a fost modificat saptamana trecuta. Unele din noile prevederi au starnit aprige controverse.

In teorie, modificarile au drept scop reducerea birocratiei si, mai ales, scurtarea termenelor scurse intre publicarea unui anunt si atribuirea contractului sau a celor necesare pentru solutionarea contestatiilor. Una dintre cele mai radicale schimbari este majorarea plafonului pana la care este permisa achizitia directa de publicitate, la 15.000 de euro.

Laurentiu Ionete, director general Clir Media, considera ca legiuitorul s-a gandit sa simplifice, in acest mod, accesul la servicii publicitare pentru institutiile de stat si sa sprijine si piata de profil.

„Domeniul nostru este la fel de lovit de criza ca si industria auto, de exemplu. Se deblocheaza niste potentiale bugete, mici, ce-i drept, dar care insumate ar putea sa compenseze scaderea pietei”, crede el.

Iulian Comanescu, Managing Partner la Comanescu – Consultanta Me­dia, spune ca 15.000 de euro nu reprezinta o suma foarte mare, insa un ziar sau o televiziune pot primi mai multe contracte de acest gen de la institutiile publice.

„Cateva contracte de acest gen fac 100.000 de euro, suma care chiar se simte in bugetul anual al unei publicatii”, explica el. Presedintele Asociatiei Pro Democratia, Cristian Parvulescu, este mai vehement.

Mai multe detalii: www.capital.ro

Sursa: Capital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *