Dezvoltare institutionala in mediul rural

Centrul de Asistenta Rurala din Timisoara deruleaza un proiect privind dezvoltarea institutionala din mediul rural, cu finantarea Local Government Institute din Budapesta. Proiectul, intitulat ATHENA, a debutat in luna iulie 2003 si se va finaliza in luna decembrie 2004.

 

ATHENA vizeaza cresterea eficientei administratiei publice locale din mediul rural din judete aflate in Vestul Romaniei. Acest deziderat se va realiza prin includerea nevoilor reale ale comunitatilor in fiecare activitate a proiectului.

 

Obiectivele proiectului sunt urmatoarele:

    • Responsabilizarea administratiei locale prin deschiderea catre comunitate, care trebuie sa fie implicata in luarea deciziilor prin diferite mecanisme de participare cetateneasca cum ar fi: audieri publice regulate, consilii comunitare permanente si campanii de constientizare a opiniei publice;

 

    • Cresterea capacitatii grupurilor de initiativa de a monitoriza livrarea serviciilor publice, de a realiza analize si anchete, de a disemina la nivel de comuna informatii privind subiecte de interes public si de a creste nivelul si calitatea dezbaterilor asupra politicilor publice relevante;

 

    • Dezvoltarea de strategii locale care sa ia in considerare problemele ridicate de comunitate si care sa implice dialogul public (aceste strategii sunt cerute de catre SAPARD si sunt de o importanta vitala);

 

    • Implementarea unui obiectiv problematic mentionat in cadrul strategiei locale printr-o actiune concreta la nivelul comunitatii.

 

 

In cadrul proiectului vor fi selectate 8 comunitati care se vor implica in toate activitatile, urmand ca pentru activitatea de implementare a unui obiectiv problematic sa se faca o selectie de proiecte, pentru care este alocat un buget de 12000 USD.

 

Principalele activitati care se vor derula in cadrul proiectului sunt urmatoarele:

    • implicare cetateneasca – activitate ce se concentreaza in jurul responsabilizarii si implicarii membrilor comunitatii in actiunile comune derulate. Vor avea loc si sesiuni de training pentru grupurile de initiativa generate impreuna cu administratia publica locala (tematici posibile: crearea de coalitii locale, managementul resurselor umane, participare cetateneasca);

 

    • crearea de capacitati la nivelul administratiei publice locale – activitate ce se concentreaza in jurul crearii de abilitati pentru functionarii publici de a realiza strategii locale pornind de la nevoile comunitatii. Se vor derula sesiuni de training combinate cu asistenta si consultanta oferita la nivel local (tematici posibile: dezvoltare de strategii, managementul resurselor umane, relatii publice, management de proiect si planificare locala);

 

    • realizarea de rapoarte – activitate ce consta intr-o cercetare comparativa a derularii proiectului si a rezultatelor obtinute, alaturi de monitorizarea realizarii celor 8 strategii locale.

 

 

Criteriile de selectie a primariilor care se vor implica in proiect:

    • activitate comunitara anterioara;

 

    • o buna colaborare cu consiliul local;

 

    • dovada implicarii voluntarilor si a altor persoane angajate in primarie;

 

    • existenta unei infrastructurii si echipament functional;

 

    • scrisoare de suport din partea primariei;

 

    • completarea chestionarului de selectie;

 

    • dorinta de a avea succes / motivatie;

 

    • dorinta de a participa / angajament pe termen lung.

 

 

Pentru mai multe detalii, puteti contacta coordonatorul proiectului:

 

Claudia Novac

Centrul de Asistenta Rurala

Piata Istria nr. 6 Timisoara

Telefon: 0256-221470, Fax: 0256-221469

e-mail: [email protected]

Sursa: Centrul de Asistenta Rurala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *