Precizari ale ministrului educatiei, doamna Ecaterina Andronescu, referitoare la problematica cercetarii

finantare, cercetare, proiecte, evaluare, competenta, criza

La fel ca si partea de educatie din ministerul de resort, pentru care finantarea este la limita supravietuirii, cercetarea primeste o subfinantare nemeritata, fortata de conditiile crizei economice.

Toate proiectele de cercetare stiintifica se atribuie prin competitii deschise organizatiilor care au in statutul propriu activitati de cercetare stiintifica.

Institutele care fac parte din sistemul de cercetare-dezvoltare de interes national propun programe nucleu care sunt evaluate de catre Colegiul Consultativ prin Comisiile de specialitate.

Programele sunt evaluate si finantate in limita fondurilor alocate. Evaluatorii proiectelor sunt deopotriva cercetatori din institute de cercetare, cat si profesori universitari, selectati pe criterii de competenta.

Principalul obiectiv al ministerului este acela de a asigura o evaluare cat mai corecta a proiectelor de cercetare, intr-un moment in care povara crizei este purtata atat de cercetarea stiintifica, cat si de scoala romaneasca, indiferent de nivel.

In ceea ce priveste activitatea ministrului Educatiei in domeniul cercetarii stiintifice, facem urmatoarea precizare: doamna Ecaterina Andronescu are 240 de lucrari stiintifice publicate in reviste de specialitate sau prezentate la conferinte stiintifice, in Romania sau in strainatate, dintre care 48 de lucrari aparute in publicatii cotate ISI sau indexate in baze de date internationale.

Domnia sa a coordonat peste 75 de contracte de cercetare, cu finantare nationala sau internationala si, in plus, a scris 6 carti de specialitate, 3 cursuri universitare si 3 indrumare de laborator.

Sursa: , Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *