Afacerile din online-ul romanesc si invataturile lor de minte

Sebastian Ghita si Iulian Stanciu, fondatori si parteneri in Asesoft Distribution, divizia de distributie de produse si echipamente IT a grupului Asesoft, isi fac intrarea in cercul investitorilor online prin achizitia celui mai mare retailer de e-commerce autohton, eMag, magazinul fondat de Radu Apostolescu impreuna cu Bogdan Vlad si Dan Teodosescu in 2001.

Suma vehiculata in piata pentru cumpararea a 51% din eMag se invarte in jurul a zece milioane de euro.

Anterior, Apostolescu negociase o preluare inclusiv cu fondul de investitii Tiger Management, care mai cumparase participatii minoritare la Neogen (detinatorul noi2.ro, colegi.ro si bestjobs.ro) si ejobs.ro pentru o suma similara, zece milioane de euro.

Intre timp insa, a venit criza, iar preturile companiilor, inclusiv ale celor din online, s-au redus drastic.

Si nu a fost pentru cine se pregateste, ci pentru cine se nimereste.

eMag nu pierde insa pe termen lung, deoarece avea nevoie ca de aer de un aport de capital pentru a-si continua cresterea.

Noul proprietar evita sa faca orice apreciere asupra evolutiei viitoare a afacerii, insa Stanciu considera ca perioada de criza in retail se apropie de sfarsit, iar piata va creste.

Analistii pietei online se arata insa mai prudenti in estimari si subliniaza ca, dincolo de euforia legata de investitiile online, piata de profil romaneasca este inca departe de cele europene, iar practicile de business si evaluare, care isi fac debutul de abia acum, pot rasturna valorile.

Mai multe detalii: www.capital.ro.

Sursa: Capital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *