La ce usi bati pentru banii de la UE

fonduri europene, proiecte, documente, APDRP

Te-ai gandit sa-ti deschizi o fabrica de procesare a laptelui, o gradinita particulara sau sa sustii activitatea unui ONG (organizatie neguvernamentala)? Vrei sa stii daca Uniunea Europeana te poate sprijini financiar pentru realizarea acestor investitii?

Mai mult, doresti sa afli de ce documente ai nevoie la dosar si care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurgi? Adreseaza aceste intrebari si toate celelalte la care nu gasesti raspuns celor mai apropiate institutii acreditate in domeniu si ideea ta se poate transforma intr-o afacere profitabila.

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) dispune de un numar de 1.262 de experti in domeniu care asigura implementarea tehnica si financiara a Fondului European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (FEADR). Centrele Regionale dau cele mai bune informatii.

Peste 1.000 de specialisti care iti pot oferi informatiile necesare pentru a accesa un sprijin nerambursabil de la Uniunea Europeana. „Sursa de informare cea mai sigura este reprezentata de Centrele Regionale ale Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit”, spune Felix Lucutar, managing partner in cadrul firmei de consultanta Agriculture Capital&Engineering.

APDRP are repartizati la nivel regional, in cele opt centre, un numar de 327 de experti. Acestia iti pot oferi toate informatiile de care ai nevoie pentru a obtine o finantare. Tot aici, se vor semna si contracta proiectele depuse in prealabil la Oficiile Judetene. In cazul in care Centrul Regional nu se afla in apropierea ta, poti apela la Oficiile Judetene ale APDRP. In fiecare judet din tara, la care se adauga Bucurestiul, este deschis cate un astfel de Oficiu unde poti obtine toate informatiile de care ai nevoie. Tot aici, vei depune atat proiectul, cat si cererile de plata ulterioare contractarii proiectului.

Dezbate pe forum finantarea europeana!

In Oficiile Judetene sunt repartizati 722 de experti. Totusi, analistii atrag atentia ca acestia nu beneficiaza de o expertiza la fel de ampla ca aceea a expertilor din Centrele Regionale. Cei care au conexiune la internet, pot adresa intrebarile lor pe forumul APDRP de pe pagina de web a institutiei (www.apdrp.ro).

Alti beneficiari activi pe forum iti vor putea raspunde la intrebari sau iti vor putea impartasi experienta lor. Tot pe pagina web a institutiei gasesti o sectiune in care sunt inscrise raspunsurile la o serie de intrebari adresate frecvent de cei interesati de obtinerea unei finantari europene.

Telverde pentru sesizari

La nivelul Agentiei exista initiativa ca in viitor sa se formeze un grup de experti care sa raspunda la intrebari si chiar sa solutioneze in timp real problemele intampinate de catre beneficiari.

In plus, Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit a pus la dispozitia populatiei un numar de telefon gratuit (0800.800.644) pentru solicitarea de informatii si pentru semnalarea problemelor si a dificultatilor in accesarea si derularea Programului National pentru Dezvoltare Rurala.

De asemenea, firmele de consultanta iti pot oferi informatiile de care ai nevoie pentru a accesa un sprijin nerambursabil de la Bruxelles. In plus, consultantul te poate sprijini de la intocmirea dosarului pentru avize si pana la depunerea proiectului la Oficiul Judetean de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit sau chiar pana in faza finala de implementare a proiectului.

Atentie insa, nu trebuie sa ignorati referintele niciunei firme de consultanta. Nu toti consultantii beneficiaza de expertiza pe care pretind ca o au.

Etape in accesarea fondurilor

Pentru a obtine sprijin nerambursabil de la Uniunea Europeana, solicitarea ta insotita de toata documentatia necesara va parcurge mai multe etape:

1. Alegerea firmei de consultanta;
2. Firma de consultanta si, dupa caz, firma de proiectare intocmesc documentatiile pentru avize, dosarul (inclusiv studiul de fezabilitate) si cererea de finantare;
3. Consultantul depune proiectul la Oficiul Judetean de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit;
4. Oficiul Judetean de Plati analizeaza conformitatea proiectului. Daca proiectul contine lucrari de constructii, dosarul este trimis la Centrul Regional de Plati, unde se verifica eligibilitatea acestuia. Institutia poate solicita informatii suplimentare;
5. Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit efectueaza selectia pe baza punctajelor obtinute si primite de la Centrul Regional;
6. Se semneaza contractul de finantare;
7. Se contacteaza proiectantul (daca este nevoie, dupa caz);
8. Se depun proiectul tehnic si primul dosar de achizitie in termen de maximum patru luni de la semnarea contractului de finantare la Oficiul Judetean;
9. Se depun restul dosarelor de achizitie;
10. Se implementeaza proiectul pe etape, iar pentru fiecare etapa se intocmeste un dosar de plata;
11. Se depune dosarul de plata la Oficiul Judetean si se asteapta verificarea si plata;
12. Oficiul Judetean verifica in teren stadiul implementarii si dispune virarea banilor catre beneficiar.

Pe unde treci

1. Firma de consultanta;
2. Directia Agricola;
3. Agentia de Mediu;
4. Directia Sanitar-Veterinara;
5. Administratia Financiara;
6. Directia Sanatate Publica;
7. Primarie;
8. Agentia pentru Gospodarirea Apelor;
9. Agentia de Plati;
10. Banca.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *