Comunicatii integrate in proiecte complexe din administratia publica locala bazate pe tehnologie furnizata de Allied Telesis

infrastructura, hardware, software, it, Uniunea Europeana

Uniunea Europeana, prin Strategia Lisabona si-a fixat tinta de a deveni o administratie moderna, de a promova servicii de eGuvernare interoperabile la nivel european, care sa faciliteze circulatia informatiei intre toate administratiile europene si in final de a asigura un standard inalt de servicii publice cetatenilor.

In 2000, Uniunea Europeana si-a fixat drept obiectiv atingerea performantelor din domeniul eGuvernarii pe care USA sau Japonia le inregistrau. S-a stabilit o metodologie europeana de evaluare si bune practici anuale a serviciilor de eGuvernare, metodologia Capgemini pentru servicii online de eGuvernare. Acest raport anual arata perfomanta tarilor Europene si nivelul de sofisticare pentru fiecare serviciu in parte G2C, G2B.

EUDIS (European District System) reprezinta primul proiect de informatizare a administratiei publice la nivel judetean. Este un partenereiat Public-Privat cu CJ Mehedinti, asigurand servicii IT&C pentru un numar de peste 90 de clienti din judet (primarii, invatamant, etc) de tip SAAS (software as a service) sau servicii externalizate IT&C.

EUDIS este solutia care raspunde apelului facut de Ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Gabriel Sandu, in luna martie catre toate consiliile judetene si primarii de a sprijini drumul catre Romania digitala „in care sa functioneze administratia publica minimala, e-guvernarea va face mai mult decat sa imbunatateasca serviciile, sa reduca costuri, sa eficientizeze procesul de lucru si sa incurajeze activitatea independenta, va reusi chiar sa faciliteze transparenta comunicarii intre cetateni si administratia publica”.

EUDIS gestioneaza intreaga infrastructura IT&C a Judetului Mehedinti, fiind unica solutie care raspunde celor mai exigente cerinte tehnologice si care tine cont atat de resursele umane din teritoriu, cat si de integrarea echipamentelor hard pentru integrarea si interoperationalitatea aplicatiilor soft. Viata echipamentelor este limitata in timp la maxim 3-5 ani, tehnologia se schimba permanent, acest proiect este unul permanent actualizat, de tip DBO ( design, build and operate). Proiectul are o infrastructura proprie complexa, care respecta conditiile necesare impuse de politica MCSI si legislatia si instructiunile CE in politica e-government, fiind construita pe 4 piloni importanti: infrastructura integrata de comunicatii, infrastructura integrata hardware; infrastructura integrata software, plan permanent de pregatire profesionala si utilizare aplicatii soft.

Strategia de solutii integrate de comunicatii in proiectul EuDis se bazeaza pe capacitatea unica de a furniza companiilor solutii dedicate de voce si de date, fixe si mobile, la un standard inalt de calitate, intr-o singura retea performanta de comunicatii. Monitorizarea si raportarea este centralizata intr-un singur punct pentru intreg judetul, iar suportul este asigurat printr-un call center si echipe tehnice mobile de interventie.

Pentru solutia de date s-a ales o infrastructura bazata pe conexiuni de date calibrate in functie de necesitatile de trafic actuale, dar cu posibilitatea de crestere ulterioara. Independent de nivelul de securizare oferit de providerul folosit pentru servicii de transport, se prefera si securizarea conexiunilor prin VPN cu IPSEC cu criptare avansata DES/3DES/AES, realizate prin routere locale (AT-AR 745, AT-AR 410s, AT-AR415s si AT-AR750s)- echipamente robuste, extrem de performante, furnizate de producatorul japonez Allied Telesis.

In acest fel s-a realizat un inalt grad de securizare, cu solutie proprie, criptarea si decriptarea realizandu-se la nivelul routerelor din fiecare locatie, independent de transportator. Allied Telesis a furnizat si solutia de monitorizare centralizata a echipamentelor mentionate, dispecerii putand reactiona in timp real la orice intrerupere a comunicatiilor.

„Personal, imi doresc ca administratia centrala sa aprecieze efortul nostru, sa ne sustina ideile in ceea ce priveste interoperabilitatea solutiei EUDIS cu solutiile Ministerului de Finante, Ministerul Administratiei si Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei informatiei si sa promoveze conceptul EUDIS, ca fiind unul de succes pentru un judet. Consider ca acest proiect deschide canalele de comunicare on-line cu cetateanul, pentru a veni in sprijinul lui, avand la baza infrastructura de comunicatii optimizata, securizata si permanent supusa actualizarii”, spune Iulian Pirianu, Director General EUDIS Mehedinti.

La randul sau, Ion Mitu, prefectul judetului Mehedinti, a spus: „Infrastuctura hardware si software pusa la dispozitie de EUDIS permite o comunicare permanenta, transparenta si un transfer de informatii. Ma voi implica in mod direct ca toate serviciile deconcentrate aflate sub coordonarea institutiei prefectului sa beneficieze de serviciile Eudis, aceasta pentru a se asigura o coordonare eficienta. Trebuie sa folosim aceste solutii rapide si moderne de comunicare. Economisim astfel timp si bani. Facilitatile oferite de EUDIS ne ofera si solutiile de rezolvare rapida a problemelor si sugestiilor venite din partea cetatenilor”.

Scopul nostru in calitate de investitor in acest proiect a fost sa avem o buna analiza la nivel de procese de lucru interne Administratiei Publice si care sa tina cont de actualizarile legislative permamente, sa optimizam folosind toate resursele fizice si umane posibile. La 5 ani de la „start-ul” implementarii, putem spune ca judetul Mehedinti este printre primele judete digital-izate. In final, cei mai importanti beneficiari din administratie sunt cetatenii din judet, pentru care muncesc impreuna, intr-o singura echipa, atat angajatii Eudis cat si functionarii publici din judet”, a declarat Cornel Giurgea, CEO CG&GC IT SA.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *