Sustine antreprenori cu bani europeni

antreprenori, fonduri europene, angajati, proiect, competente

Peste 1.600 de manageri si angajati din 300 de IMM-uri vor fi ajutati sa-si dezvolte capacitatile antreprenoriale in domenii precum turism si productie industriala.

Investitia derulata de Ascendis a primit finantare in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU), Axa prioritara 3, Domeniul – Promovarea culturii antreprenoriale.

Contributia firmei este de 5% (adica 374.000 de lei) din valoarea totala a proiectului, ce se ridica la 7,49 milioane de lei. Potrivit reprezentantilor companiei, proiectul se adreseaza angajatilor din firmele mici si mijlocii.

„Am apelat la fonduri europene pentru a putea organiza seminarii de pregatire pentru salariatii din IMM care altfel nu isi permiteau sa plateasca cursurile”, povesteste directorul general al Ascendis, Andrei Gosu.

In ceea ce priveste procesul de accesare a fondurilor, Gosu spune ca a fost destul de laborios, dar se astepta ca lucrurile sa decurga destul de incet.

Documentatia a fost depusa in martie 2008, iar contractul a fost semnat in septembrie. „Vorbim despre faptul ca am solicitat totusi o suma considerabila, dar nu am avut asteptari nerealiste, pana la urma sunt bani publici si este normal ca procesul sa fie laborios”, mai adauga el.

Programul este realizat in parteneriat cu Alianta Confederatiilor Patronale din Romania si urmareste dezvoltarea competentelor antreprenoriale a 1.600 de manageri, angajati si intreprinzatori din peste 300 de IMM-uri din domenii precum productie industriala, tehnologie, servicii cu valoare adaugata si turism.

Cursuri pentru manageri

Vor fi infiintate sase centre regionale ale solicitantului in Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta, Brasov si Craiova, unde vor fi instruiti participantii la proiect.

Mai mult, vor fi organizate sapte seminarii regionale care vor dezbate teme precum implementarea planurilor de dezvoltare a unei afaceri, managementul relatiei cu clientii si managementul culturii organizationale.

Programul va fi implementat pana in luna octombrie 2010. Valoarea unui astfel de proiect, ce trebuie implementat in maximum trei ani, nu poate fi mai mica de 500.000 de euro si nu poate depasi cinci milioane de euro.

Daca proiectul este propus de un grup de organizatii partenere, solicitantul este organizatia/institutia ce formuleaza cererea de finantare.

In cursa se pot inscrie firmele mici si mijlocii, universitatile publice si private, centrele pentru sustinerea activitatilor antreprenoriale, organizatiile sindicale, dar si organizatiile nonguvernamentale.

Bani pentru burse

In categoria cheltuielilor decontate prin acest program intra, pe langa costurile de scolarizare, si cheltuielile de transport, cazare si diurna participantilor.

Sunt sustinute financiar si abonamentele la reviste de specialitate, achizitionarea de carti (tiparite sau in format electronic), eventualele licente si brevete, dar si materialele consumabile necesare. Banii pot fi folositi pentru acordarea de burse sociale si de merit.

Sprijinul financiar include amortizarea cheltuielilor cu inchirierea spatiilor si plata ratelor de leasing, in cazul achizitionarii de vehicule.

Sunt acoperite si cheltuielile cu primele de asigurare ale imobilelor achizitionate prin acest program si taxele notariale.

Cine sunt beneficiarii

In categoria beneficiarilor eligibili intra Ministerul Culturii si Cultelor si agentiile subordonate. Se califica, de asemenea, si persoanele fizice. Pentru a fi acceptate, proiectele depuse trebuie sa vizeze organizarea de seminarii de formare profesionala sau care sa promoveze dezvoltarea durabila in domenii ca protectia mediului inconjurator si prevenirea poluarii sau turism.

In plus, intreprinzatorii isi pot imbunatati in cadrul unor cursuri platite de UE competentele in domeniul ­ marketingului, a strategiilor de piata sau pot invata cum sa elaboreze un plan de afaceri coerent.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *