Contract de 500.000 euro, atribuit fara licitatie firmei de publicitate Ars Advertising

Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a motivat, la comisia parlamentara de ancheta constituita pentru cazul sau, ca institutia pe care o conduce a atribuit direct un contract unei firme de publicitate, pentru promovarea unui proiect cu finantare europeana, pentru a nu intarzia aplicarea cerintelor Comisiei Europene.

Ministerul Mediului a fost acuzat ca, in 28 aprilie, ar fi atribuit ilegal, prin negociere directa, un contract de 500.000 de euro unei firme, Ars Advertising, pentru promovarea Programului Operational Sectorial Mediu.

Nemirschi a explicat, la comisia de la Camera Deputatilor, ca Ministerul Mediului ar fi trebuit sa achite de la bugetul de stat si nu din fonduri europene o parte dintre serviciile de promovare, respectiv monitorizarea rezultatelor campaniei de informare, daca ar fi intarziat derularea fazei de promovare prin efectuarea unei licitatii.

„Daca s-ar fi initiat procedura de licitatie deschisa in luna aprilie, ar fi fost necesare 54 de zile de la publicarea anuntului de participare si depunere a ofertelor, plus 20 de zile pentru evaluarea ofertelor, plus 10 zile pentru eventuale contestatii. Presupunand ca n-ar fi fost contestatii, ar fi insemnat in total 84 de zile pentru aplicare, adica deja undeva in luna august. In septembrie trebuia terminata monitorizarea, deci trebuia sa inchei alt contract din bugetul de stat, pentru a putea sa-mi respect obligatia fata de Uniunea Europeana. (…) Asta ar fi insemnat sa am fonduri necesare pentru un nou contract, fonduri care puteau fi asigurate in acest caz doar din bugetul de stat, pentru ca aceasta suplimentare nu este eligibila. Ca atare trebuia sa platim din banii nostri, pentru a face raportul final catre Comisia Europeana”, s-a justificat Nemirschi.

Mai multe detalii: www.financiarul.ro.

Sursa: Financiarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *