Cand 18 se bat, castiga cine vrea Mihalachi: Golania anului

Gasca pesedista de la Consiliul Judetean Vaslui, in frunte cu presedintele Vasile Mihalachi, a smenuit licitatia pentru un proiect cu o valoare eligibila de peste 20 de milioane de euro.

In cursa pentru reabilitarea si modernizarea drumului judetean DJ 244 B Cretestii de Sus – Murgeni s-au inscris 18 firme din tara.

Comisia de evaluare a proiectelor a decis eliminarea a sapte dintre ele, motivand ca nu au depus scrisoarea de garantie in favoarea autoritatii contractante.

In anuntul de licitatie publicat pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice se arata ca autoritate contractanta este Judetul Vaslui prin Consiliul Judetean Vaslui.

Cei exclusi au depus scrisorile de garantie la Consiliul Judetean Vaslui, iar Mihalachi, intepretand legea dupa bunul plac, a considerat ca nu institutia pe care o conduce are rol de autoritate contractanta ci… Judetul Vaslui.

Mai mult, se pare ca licitatia a fost castigata de o firma din Galati, care a subevaluat proiectul la aproape o treime din valoarea reala. si smenul merge mai departe: societatea castigatoare trateaza pentru subcontractarea lucrarii cu o alta firma din Vaslui.

Oficialii de la Consiliul Judetean nu sufla o vorba despre aceasta licitatie. Mihalachi a promis sa ofere mai mullte detalii cand ultimile etape ale licitatiei vor fi incheiate dar, dupa cum se vede treaba, cartile sunt deja facute.

Vasluiul a obtinut, prin Programul Operational Regional, finantare europeana pentru proiectul „Reabilitare si modernizare drum judetean DJ 244 B, Cretestii de Sus Murgeni km 0^00 – km 55^790”.

Contractul de finantare a fost semnat pe 19 martie de catre Razvan Murgeanu, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii, si are o valoare de totala de 24.530.424,14 euro, din care 20.647.018,73 euro valoare eligibila (17.859.671,20 euro contributia financiara a Uniunii Europene, 2.374.407,15 euro din bugetul national si 412.940,37 euro contributia Consiliului Judetean (CJ) Vaslui).

Proiectul are o durata de implementare de 23 de luni si presupune cresterea eficientei transportului de marfuri si persoane, a gradului de siguranta rutiera precum si scoaterea din izolare a celor 12 localitati tranzitate.

In decurs de o luna, in cursa pentru castigarea lucrarii de 800 de miliarde de lei vechi s-au inscris 18 firme din toata tara.

Comisia de evaluare a dosarelor a respins sapte dintre aceste firme, motivand ca scrisoarea de garantie de participare la licitatie nu a fost constituita in favoarea autoritatii contractante.

Concret, cele sapte societati respinse au depus documentele in favoarea CJ Vaslui, iar comisia a considerat ca autoritatea contractanta este, de fapt… Judetul Vaslui, o entitate administrativ teritoriala.

In sprijinul acestei strategii de matrasire a celor care, probabil, puteau dejuca atribuirea licitatiei unei anumite firme, sefii CJ aduc ca argument articolul 21 din Legea administratiei publice locale, 215/2001.

Textul de lege la care se face referire este urmatorul: „Unitatile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu.

Acestea sunt subiecte juridice de drept fiscal, titulare ale codului de inregistrare fiscala si ale conturilor deschise la unitatile teritoriale de trezorerie, precum si la unitatile bancare.

Unitatile administrativ-teritoriale sunt titulare ale drepturilor si obligatiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care apartin domeniului public si privat in care acestea sunt parte, precum si din raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, in conditiile legii”.

Mai multe detalii: www.obiectivdevaslui.ro.

Sursa: Obiectiv de Vaslui

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top