Finantarea studiilor tehnice pentru autostrada Nadlac-Sibiu, acordata de Uniunea Europeana, a ajuns la o firma condusa de sotia unui fost angajat al Comisiei Europene, in acelasi timp si nasa de cununie a unui director din Ministerul Transporturilor.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a acordat in 2007 contractul de proiectare a trei tronsoane, in lungime totala de 220 km, din autostrada Nadlac-Sibiu unei firme conduse imediat dupa licitatie de nasa de cununie a unui important director din Ministerul Transporturilor (MT), care avea control asupra fondurilor europene.
Nasa este sotia unui fost angajat al Comisiei Europene responsabil de fondurile ISPA, din care era finantat contractul. Cei 220 de kilometri de autostrada, reprezentand doua treimi din totalul tronsonului Nadlac-Sibiu, sunt pe butuci, contractul cu firma in cauza la fel, iar ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, acuza pentru aceasta situatie cumetriile din domeniul distributiei fondurilor comunitare.
Oficialii firmei in cauza, DIWI Consult International, sustin ca, la momentul licitatiei, Alexis Gressier – sotul – nu mai raspundea de fondurile ISPA si ca sotia acestuia, Cristina Gressier, inca nu era director la firma castigatoare.
Mai multe detalii: www.cotidianul.ro.