CJ Cluj a depus proiectul „E-administratie europeana prin implementarea de servicii electronice integrate”

CJ Cluj, E-administratie, POSCCE, rezultate, obiective, TIC

Obiectivul general al proiectului se refera la dezvoltarea si implementarea conceptului de administratie electronica la nivelul Consiliului Judetean Cluj, in vederea contribuirii la dezvoltarea si cresterea serviciilor publice electronice in folosul cetatenilor, prin furnizarea de servicii publice on-line catre cetateni / administratie publica la un nivel de sofisticare mediu si prin eficientizarea activitatilor interne ale Consiliului Judetean, utilizand mijloacele specifice tehnologiei informatiei, prin implementarea de fluxuri noi de lucru, aferente serviciilor e-administratie.

Proiectul va avea ca si principale rezultate cresterea gradului de satisfactie al cetatenilor din judetul Cluj, prin:
– transparenta in furnizarea informatiilor si serviciilor publice prin mijloace electronice;
– accesul egal al tuturor cetatenilor, precum si o mai buna informare si deservire a lor, prin servicii publice disponibile „on-line”;
– simplificarea, accelerarea si managementul strategic al proceselor economice care urmeaza a fi derulate pe baza unor solutii informatice;
– asigurarea securitatii tranzactiilor in mod centralizat; disponibilitatea serviciilor 24 ore din 24, 7 zile pe saptamana, intr-o solutie integrata, coerenta, usor de integrat cu alte sisteme si usor de administrat.

De asemenea, un alt rezultat semnificativ urmarit prin intermediul proiectului il reprezinta eficientizarea activitatilor interne ale Consiliului Judetean Cluj, utilizand mijloace specifice TIC, prin:
– imbunatatirea calitatii actului administrativ si modificarea profunda a raportului dintre administratia publica si cetatean;
– cresterea eficientei activitatii administratiei publice;
– eliminarea birocratiei si cresterea calitatii serviciilor publice;
– crearea unui sistem centralizat de rutare a documentelor administrative (formulare administrative);
– asigurarea securitatii tranzactiilor in mod centralizat;
– reprofesionalizarea functionarilor publici, ridicarea standardului lor profesional.

In vederea atingerii obiectivelor proiectului urmeaza a se desfasura urmatoarele activitati:
1. Dezvoltarea si implementarea de aplicatii informatice pentru portal, management de documente, arhivare electronica, semnatura electronica, plata electronica.
2. Eficientizarea activitatilor interne ale Consiliului Judetean Cluj, utilizand mijloace specifice TIC.
3. Integrarea aplicatiilor de tip front-office cu cele de tip back-office si interconectarea cu Sistemul Electronic National.

„Consider ca implementarea acestui proiect are o importanta deosebita pentru Consiliul Judetean Cluj si pentru relatia acestuia cu beneficiarii serviciilor pe care le ofera. Cetatenii judetului nostru au dreptul sa beneficieze de servicii publice de calitate, furnizate in cel mai scurt timp posibil si in mod egal pentru toate categoriile de cetateni, in conditii de transparenta totala. Cresterea calitatii proceselor administrative si stabilirea unei relatii de parteneriat cu locuitorii judetului va reprezenta o prioritate constanta a conducerii Consiliului Judetean Cluj”, a precizat Presedintele Consiliului Judetean, Alin Tise.

Bugetul total al proiectului este in valoare de 4.811.029,58 lei. Valoarea eligibila a proiectului este de 4.042.882 de lei, din care asistenta financiara nerambursabila este de 3.962.024,36 lei, reprezentand 98%, din valoarea eligibila a proiectului si cofinantarea beneficiarului in valoare de 80.857,64 lei, adica 2% din valoarea eligibila a proiectului. La aceste cheltuieli se adauga cheltuielile neeligibile in valoare de 768.147,58 lei, reprezentand TVA, suportate de beneficiar.

Durata de implementare a proiectului este de 20 de luni.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *