Iasi: Pista pentru biciclete facuta din pavele pe bani europeni

Iasi, pista biciclete, fonduri europene, proiect, finantare

Singura pista destinata biciclistilor care urmeaza sa fie amenajata din Rond Agronomie pana in Tudor Vladimirescu starneste deja nemultumiri.

Sefii Primariei au anuntat ca vor sa faca pista de biciclete din pavele. „Pista, de 1,6 metri, va fi amenajata pe trotuare. Pentru ca in Copou vom mai derula un proiect cu finantare europeana de refacere a infrastructurii, va trebui sa integram cele doua proiecte. Trotuarele vor fi modernizate cu pavele si, pentru ca cinci ani nu putem interveni la pista, o vom amenaja tot cu pavele”, a explicat Cosmin Coman, director in cadrul Primariei. Licitatia pentru amenajarea pistei va fi anuntata in aceasta saptamana.

„E o tampenie!”

Decizia municipalitatii a trezit deja nemultumirea celor care circula des cu bicicleta, iar in acest moment nu au un tronson rezervat in trafic.

„E o tampenie! Prefer sa merg in continuare pe strada. in afara tarii, pistele de biciclete sunt din asfalt de o calitate foarte buna”, a spus ieseanul Andrei W., pasionat de ciclism.

„Pavelele sunt categoric un compromis. Trepidatiile se transmit usor in ghidon si cadru. In plus, trebuie analizat cum se comporta acest material in momentul in care devine umed”, a afirmat Andrei Ivasc, organizatorul maratonului „Tur de Iasi”.

Proiectantii sustin ca pavelele nu sunt o solutie optima pentru amenajarea unei piste. „Pista se poate face si pe o structura din pavele, dar nu e comoda la circulatie. Este de preferat o imbracaminte rugoasa ca sa nu provoace fenomenul de alunecare pe timp de ploaie si inghet si cat mai neteda, ca stiti cum e sa mergi pe o suprafata cum sunt pavelele”, a mentionat Marius Lupes, reprezentant al firmei Drum Proiect SRL din Bacau.

In marile orase din tara nu sunt piste din pavele

Reprezentantii primariilor din Brasov, Timisoara si Sibiu sustin ca zecile de kilometri de culoare destinate biciclistilor sunt delimitate pe trotuare asfaltate sau sunt amenajate din material special.

„In niciun caz nu ne-am gandit sa facem pistele pe pavele, la noi sunt pe trotuare din asfalt”, a explicat Alexandru Gabor, viceprimarul municipiului Brasov.

„Nu este niciuna pe pavele. Nu am vazut, oriunde am mers in strainatate sa fie pe pavele. La Sibiu sunt pe asfalt, marcate cu vopsea rosie si cu semnele speciale”, a precizat unul din reprezentantii directiei tehnice a Primariei Sibiu.

Oficialii timisoreni sustin ca pana la sfarsitul anului vor avea 40 de kilometri de culoare destinate biciclistilor. „In momentul de fata sunt in jur de 30 de kilometri si pana la sfarsitul anului vor fi 40 de kilometri. Noi nu avem pe pavele. in cele mai multe locuri s-a luat din trotuar, iar strazile noi se fac cu pista speciala”, a precizat Lacramiora Condea, purtatorul de cuvant al Primariei Timisoara.

Pista din bani europeni

Pista de bicicleta de la Iasi este amenajata prin proiectul Archimedes, demarat in 2007. Valoarea acestuia este de 4,7 milioane de euro, din care 55% reprezinta finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top