Intalnirea premierului cu reprezentanti ai firmelor care ofera servicii de consultanta in domeniul Fondurilor Structurale si de Coeziune

consultanta, Comitet interministerial, fonduri structurale, disfunctionalitati

„Obiectivul nostru este foarte clar: in 2010 dorim ca volumul fondurilor de preaderare si postaderare care vor fi absorbite sa fie de 4,3 miliarde de euro. In acest sens, Comitetul interministerial pentru gestionarea fondurilor comunitare a luat cateva decizii privind scurtarea termenelor si simplificarea procedurilor aferente, inclusiv modificarea legislatiei achizitiilor publice”, a afirmat premierul.

De asemenea, seful Executivului a precizat ca Ministerul Finantelor Publice pregateste un proiect de act normativ care sa sprijine autoritatile locale in privinta prefinantarii sau cofinantarii proiectelor eligibile ce urmeaza a fi finantate din fonduri structurale, prin utilizarea instrumentului garantiilor guvernamentale.

„Acolo unde autoritatile nu dispun de suficiente resurse financiare pentru a asigura partea de cofinantare a proiectului, vor putea utiliza instrumentul garantiilor guvernamentale pentru a accesa un volum mai mare de fonduri comunitare”, a explicat primul-ministru.

In cadrul reuniunii, reprezentantii mai multor firme de consultanta au aratat ca un sprijin din partea guvernamentala ar putea consta in identificarea unor solutii pentru ca proiectele elaborate pentru a fi finantate din fonduri europene sa poate fi cofinantate si din credite bancare.

In acest sens, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a precizat ca a avut deja consultari cu Asociatia Romana a Bancilor si se lucreaza la elaborarea unor documentatii care sa solutioneze aceasta problema.

Un alt aspect dezbatut s-a referit la programul de efectuare a platilor la contractele de achizitie, reprezentantii firmelor de consultanta semnaland ca un mare procent din platile efectuate se realizeaza la finalizarea contractului.

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a precizat ca trebuie respectate procedurile de utilizare a fondurilor bugetare, astfel incat sa nu existe riscul ca banii sa fie platiti, iar firmele contractante sa nu se achite de obligatiile contractuale.

Reprezentantii Guvernului si cei ai firmelor de consultanta vor continua consultarile pentru identificarea unor solutii care sa asigure, pe de o parte, corectitudinea utilizarii fondurilor europene, iar pe de alta parte, plata, la termen, a lucrarilor realizate de firme.

O alta recomandare importanta a firmelor de consultanta a vizat necesitatea intaririi capacitatii administrative a Autoritatilor de Management si Organismelor Intermediare.

Un alt subiect adus in discutie s-a referit la alocarea unor fonduri suplimentare pentru finantarea proiectelor care se adreseaza IMM-urilor.

In acest sens, primul-ministru Emil Boc a precizat ca problema s-a discutat deja in Comitetul interministerial pentru gestionarea fondurilor europene si ca, in urma unei analize fundamentate si cu respectarea procedurilor comunitare, Guvernul va lua o decizie cu privire la realocarea unor fonduri intre programe, inclusiv pentru sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii.

De asemenea, premierul a afirmat ca se va analiza, in continuare, posibilitatea scurtarii termenelor pentru procedurile de selectare si aprobare a fondurilor destinate proiectelor care se adreseaza IMM-urilor.

Asigurarea transparentei in lansarea sesiunilor de depunere a proiectelor, evaluarea si aprobarea proiectelor si mentinerea dialogului dintre autoritati si consultanti au fost alte doua aspecte dezbatute.

„Toate problemele semnalate de dumneavoastra nu vor ramane fara o solutie reala. Voi generaliza acest mecanism de consultare periodica atat in formatul unui portal de consultare, cat si prin intalniri periodice”, a afirmat primul-ministru.

La intalnirea primului-ministru si ministrului Finantelor cu reprezentantii firmelor de consultanta au participat, de asemenea, ministrul Agriculturii, Mihail Dumitru, si ministrul Muncii, Mihai seitan, precum si reprezentanti ai celorlalte ministere care au atributii in gestionarea fondurilor europene.

Sursa: Guvernul Romaniei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top