Consiliul Judetean Satu Mare pregateste proiectul european „Drumul Vinului Satmarean”

CJ Satu-Mare, Drumul Vinului Satmarean, POR, turism, proiect, fonduri UE

Purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean Satu Mare, Ciprian Fabian, a declarat ca obiectivul general al proiectului il constituie promovarea judetului Satu Mare pe plan turistic, prin prisma produsului viticol satmarean.

Cu aceasta ocazie, s-au identificat ca zone potentiale pentru promovarea turismului viticol trei trasee tematice care cuprind localitati cu vechi traditii de producere a vinului.

Acestea sunt traseul Halmeu-Orasu Nou (care cuprinde localitatile Turulung-Vii, Halmeu-Vii si Orasul Nou Vii), traseul Carei-Pir (Carei si localitatea Pir) si traseul Dobra-Viile Satu Mare (Dobra, Beltiug, Ratesti, Ardud-Vii, Viile Satu Mare si Hodod).

Prin acest proiect se urmaresc crearea brandului vinului satmarean, in stransa legatura cu circuitele turistice tematice, realizarea elementelor de vizibilitate: sigla proiectului, web-page cu un tur on-line al celor 3 circuite turistice tematice, materiale promotionale, ghid bilingv romano-maghiar, brosuri, pliante, campanie media.

De asemenea, se va organiza Festivalul Vinului Satmarean, avand ca locatie Castelul Karolyi din Carei, respectiv o campanie de promovare nationala a produsului turistic denumit – An Viticol Satmarean, in cadrul caruia se va derula campania de promovare a produsului identificat prin participari la expozitii si targuri de turism.

Proiectul „Drumul vinului satmarean” se va derula pe o perioada de 24 de luni, valoarea totala a acestuia fiind de 776.558,30 lei, judetul Satu Mare contribuind cu 2% din aceasta suma.

Proiectul va fi depus in scurt timp spre finantare prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3 – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Operatiunea – Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatilor de marketing specifice.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *