Noi fonduri Regio pentru infrastructura educationala din Dambovita – Orasul Racari a semnat primul contract de finantare Regio!

Racari, finantare Regio, proiect, educatie, fonduri

Unitatea Administrativ-Teritoriala Orasul Racari va primi fonduri Regio pentru proiectul „Reabilitare, modernizare, extindere Liceu Teoretic Ion Ghica, oras Racari, judetul Dambovita”, in valoare totala de 8.994.070,33 lei, din care:

– valoarea eligibila nerambursabila din FEDR: 6.230.421,80 lei;
– valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national: 952.888,04 lei;
– cofinantarea eligibila a beneficiarului: 146.598,16 lei.

Proiectul, ce are o durata de implementare de 17 luni, are ca obiectiv general sprijinirea unei dezvoltari economice, sociale, durabile si echilibrate teritorial, potrivit nevoilor si resurselor specifice, cu accent pe sprijinirea dezvoltarii infrastructurii educationale. Prin atingerea acestui obiectiv, proiectul isi propune sa asigure accesul la educatie.

Cu ajutorul fondurilor nerambursabile Regio, se vor asigura spatii moderne de desfasurare a activitatilor educationale, precum si a celor de recreere, ceea ce va atrage dupa sine sporirea interesului pentru procesul de invatamant.

Activitatile ce se vor implementa in cadrul proiectului vizeaza reabilitarea si modernizarea liceului teoretic, extinderea constructiei existente, amenajarea bazei sportive, achizitionarea de echipamente de laborator, echipamente IT etc.

Necesitatea realizarii acestui proiect este datorata si actualei crize economice in care se afla Romania. Presiunea asupra reducerii cheltuielilor publice, precum si fiscalitatea ridicata au sacrificat in mod constant stimularea programelor sociale. In mod special a fost afectata finantarea invatamantului, consecinta inevitabila fiind reducerea potentialului de dezvoltare economica pe termen mediu si lung.

Principala problema a invatamantului este infrastructura. Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru investitii in unitati de invatamant nu acopera necesarul de reabilitare a infrastructurii educationale.

De asemenea accesul la educatie al copiilor din localitatile dezavantajate, in special din mediul rural, dar si al celor provenind din medii sociale vulnerabile este dificil, din cauza capacitatii de scolarizare insuficiente, distantelor mari pana la cele mai apropiate scoli, insuficientei mijloacelor de transport si a unor spatii de rezidenta, in apropierea scolilor.

Sursa: Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud Muntenia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *