Fonduri europene pentru promovarea turistica a monumentelor Targovistei

Targoviste, proiecte, POR, promovare, turism, fonduri europene

Dupa 20 de ani in care turismul a supravietuit din inertie la Targoviste, administratia locala a decis ca a venit vremea sa se implice. Trecutul ar putea contribui substantial la dezvoltarea prezenta a orasului, mai ales in conditiile in care poate fi pus in valoare cu fonduri europene nerambursabile.

Evaluarea resurselor locale pentru turism a scos la iveala peste 200 de monumente istorice, de arhitectura traditionala, muzee si colectii, muzica si costume traditionala, ateliere artizanale, situri, festivaluri etc.

Publicitate si in spatiul virtual

Pornind de la aceasta realitate, Primaria Targoviste a initiat sapte proiecte privind promovarea bisericilor, manastirilor, muzeelor si a monumentului de importanta nationala Curtea Domneasca.

„Vrem sa accesam fonduri europene pentru a promova Targovistea si monumentele sale. Obiectivele turistice au fost grupate pe secole si s-a elaborat cate un proiect pentru fiecare secol in parte, in ideea de a reusi sa atragem cat mai multi bani europeni”, spune Gabriel Boriga, primarul municipiului Targoviste.

Proiectele, fiecare in valoare de cate 900.000 de lei, vor fi finantate in procent de 98% de catre Uniunea Europeana, administratia Targovistei avand obligatia sa vina cu o contributie proprie de doar 2%.

„Stau in Targoviste de cand ma stiu. Va marturisesc sincer ca nu cunosc mare lucru despre istoria monumentelor din oras. Nu am avut surse de informare. E mare lucru daca se vor realiza proiectele despre care vorbiti. Copiii nostri vor avea de unde invata”, spune Viorica Apostol, o targovisteanca de 45 de ani.

Asteptam cu 15% mai multi turisti

In 18 luni de la semnarea contractului de finantare, 21 de biserici din Targoviste, sapte muzee, Ansamblul National Curtea Domneasca si cinci manastiri vechi din zona orasului vor fi cuprinse in albume foto, pliante, postere, brosuri, harti si ghiduri turistice in format tiparit si digital.

Toate aceste materiale vor fi distribuite in cadrul targurilor si expozitiilor de turism ce se organizeaza in tara. De asemenea, se vor construi pagini web pentru fiecare categorie de obiective turistice in parte, pentru a le face cunoscute si in spatiul virtual.

„Suntem siguri ca prin implementarea acestor proiecte numarul turistilor va creste in urmatorii cinci ani cel putin cu 15%. De asemenea, contribuim la pastrarea a numeroase locuri de munca – muzeografi, ghizi, echipa de implementare etc.”, spune Marius Constantinescu, city managerul orasului Targoviste.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *