56.304.418,41 lei au fost alocati in cadrul programului de incurajare a consumului de fructe in scoli!

program, consum, fructe, APIA, scoli, finantare, elevi, beneficiari

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a alocat 56.304.418,41 lei, respectiv 13.405.814 euro, din care 40.568.724 lei (9.659.220 euro) finantare comunitara, iar 15.735.694,41 lei (3.746.594 euro) co-finantare publica. Programul va avea 1.702.429 beneficiari, elevi ai claselor I-VIII.

Conform datelor furnizate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) pentru acest an scolar s-au inscris 1016 solicitanti (983 primarii, 27 Consilii Judetene si cele sase sectoare ale Municipiului Bucuresti).

Acesta este primul an in care programul presupune implementarea de masuri adiacente distributiei de mere, considerandu-se ca acestea vor contribui la formarea si fixarea de obiceiuri alimentare sanatoase si la constientizarea beneficiilor consumului de fructe si legume proaspete.

Pentru aceste masuri adiacente, autoritatile locale vor putea cheltui pana la 10 la suta din fondurile alocate pentru distributia de mere, urmand sa recupereze sumele cheltuite de la APIA. in functie de preferinte si buget, acestea vor putea opta pentru cel putin una dintre urmatoarele masuri:

* organizarea de vizite la ferme pomicole sau legumicole, la statiuni de cercetare pomicola sau legumicola, la zilele recoltei, expozitii, targuri sau alte evenimente si/sau activitati similare;
* organizarea de concursuri tematice cu premii ca modalitati practice educative care sa contribuie la dezvoltarea competentelor elevilor si prin activitati de gradinarit;
* realizarea de brosuri sau materiale didactice al caror scop este cunoasterea beneficiilor consumului de fructe si legume proaspete.

Avand in vedere ca pentru anul scolar 2010/2011, programul respecta calendarul propus, MADR isi exprima increderea in faptul ca cea mai mare parte a cantitatilor de mere contractate vor proveni de la producatorii autohtoni.

In aceasta privinta, ministerul considera ca pretul produselor, perioada aleasa pentru distributie (1 noiembrie – 31 martie) – imediat dupa recoltare – si conditiile de calitate sunt trei criterii care pot constitui avantaje pentru producatorii romani.

Sursa: Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *