Investitii pe termen lung in infrastructura Romaniei

MDRT, investitii pe termen lung, infrastructura, proiecte, finantare

Programul va functiona pe urmatoarele componente:

* INFRASTRUCTURA IN DOMENIUL DEZVOLTARII REGIONALE, gestionata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, cu subprogramele: 10.000 km drumuri judetene si de interes local; Modernizarea satului romanesc; Sistem de canalizare si epurare a apelor uzate; Alimentare cu apa a localitatilor.
* INFRASTRUCTURA IN DOMENIUL MEDIULUI, gestionata de Ministerul Mediului si Padurilor, cu subprogramele: Programe multianuale de mediu si gospodarire a apelor; Infrastructura in domeniul gospodaririi apelor, lucrari hidrotehnice de aparare impotriva inundatiilor, marirea gradului si/sau de siguranta a barajelor si reabilitarea si protectia zonei costiere

Prin prezentul Program, se vor finanta atat proiectele noi, cat si proiectele in continuare, proiecte a caror documentatie tehnico-economica a fost aprobata conform legislatiei in vigoare, dar care, din lipsa fondurilor, se afla in diverse stadii de executie si nu au fost finalizate.

Finantarea proiectelor prioritare se asigura din sume alocate anual cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite, pe baza documentatiilor tehnico-economice aprobate, conform legislatiei in vigoare.

In vederea realizarii proiectelor cuprinse in anexa la lege, prestatorii, executantii si furnizorii pot contracta credite bancare, beneficiind de garantia statului, in conditiile legii.

Programul vine sa rezolve o serie de probleme constatate in ceea ce priveste dezvoltarea insuficienta a retelelor de drumuri judetene si locale, a sistemelor de alimentare cu apa si canalizare.

Pe de alta parte, inundatiile inregistrate in ultimii 10 ani, au condus la adoptarea de catre Guvern a Strategiei pentru managementul riscului la inundatii, ale carei masuri trebuie materializate gradual pana in anul 2035. Avand in vedere acestea, sunt necesare atat constructia de noi lucrari de aparare, cat si ranforsarea celor vechi pentru cresterea capacitatii de protectie si pentru o mai buna siguranta.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *