IMM-urile lanseaza noi produse si servicii

Potrivit unui studiu efectuat in martie de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), din ce in ce mai multe intreprinderi mici si mijlocii (IMM) au introdus pe piata in ultimul an diferite produse, servicii si sisteme. Aproximativ 71% din firme au recurs la inovare, chiar daca numai 27% au un departament specializat de cercetare-dezvoltare.

Obiectul inovarii pentru cele mai multe IMM-uri a constat in innoirea produselor (55,56%), echipamentelor (50,69%), a abordarilor de management si marketing (45,14%), a tehnologiilor (42,36%) si a sistemului informatic (41,6%. Efectele s-au concretizat in imbunatatirea calitatii produselor sau serviciilor oferite (79,17%), cresterea cifrei de afaceri – implicit a cotei de piata (61,81%) si cresterea productivitatii muncii (29,86%).

Potrivit sondajului, aproape toti intreprinzatorii (93,75%) au folosit resurse proprii pentru lansarea ori imbunatatirea unor produse si servicii, iar mai mult de jumatate dintre firmele intervievate si-au prevazut in bugetul pe 2005 sume pentru inovare. Intreprinzatorii considera principalele obstacole in calea inovarii ca fiind: absenta surselor de finantare (58,33%), costul ridicat pe care il presupun inovarile (32,64%) si lipsa informatiilor referitoare la inovarile care se fac in domeniul de activitate al firmei (29%).

Sursa: , Romania Libera online, 11 aprilie 2005

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *