Peste 5.500 de persoane informate direct prin Campania APDRP

campania APDRP, finantare

Aceasta reprezinta prima etapa din cadrul Campaniei de informare pentru Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) „Fonduri europene pentru mediul rural”, demarata in data de 2 februarie 2011.

Pana in prezent au fost vizitate de catre caravana de informare a APDRP peste 300 de localitati din tara.

Aceasta prima luna de campanie a fost axata pe interactiunea la nivel de grupuri mici de locuitori, – abordarile de tip kitchen table si atelierele de lucru – care au adunat mai multi participanti din spatiul rural pentru informari detaliate asupra modalitatilor de obtinere a finantarilor nerambursabile. In cadrul acestor discutii informale oamenii si-au prezentat ideile de proiecte, iar expertii APDRP au furnizat informatii practice si concrete pentru intocmirea unui proiect de succes.

Din discutiile purtate s-a evidentiat interesul crescut pentru accesarea Masurii 112 – „Instalarea tinerilor fermieri”, dar si pentru Masura 121 – „Modernizarea exploatatiilor agricole”. O atentie deosebita a fost acordata Masurii 312 – „Sprijin pentru infiintarea de microintreprinderi”, paleta larga de activitati finantabile a generat dorinta oamenilor de a diversifica activitatile pe care le desfasoara deja in mediul rural.

Printre problemele ridicate in cadrul intalnirilor putem mentiona situatia juridica a terenurilor, lipsa cofinantarii private, dar si a unor asociatii de profil puternice.

Actiunile de informare vor fi aplicate de catre Prestatorul (respectiv Asocierea dintre SC ARS Advertising SA – lider si SC Tipografia Real SRL) desemnat in urma derularii prin SEAP a procedurii de licitatie publica deschisa in data de 29.09.2009, cu numarul anuntului de participare 87470/29.09.2009.

Pe pagina de internet a Agentiei, www.apdrp.ro, s-a creat o sectiune dedicata acestei campanii in care cei interesati pot consulta calendarul si evenimentele aflate in desfasurare.

Informatii suplimentare:

Campania de informare „Fonduri europene pentru mediul rural” are urmatoarele componente:

1. Informarea directa tip kitchen-table, organizata astfel:
a. 250 de intalniri la nivel national, aproximativ cate 6 actiuni de informare in fiecare judet;
b. actiunile se vor desfasura cu grupuri foarte restranse de aproximativ 7 persoane.

2. Informarea directa tip ateliere de lucru, organizata sub forma de caravana informationala astfel:
a. 208 intalniri la nivel national, aproximativ cate 4 actiuni de informare in fiecare judet;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 20 de persoane.

3. Informarea directa tip conferinte judetene, organizate astfel:
a. 43 de intalniri la nivel national, cate aproximativ 1 actiune de informare in fiecare judet;
b. se vor desfasura cu grupuri mari de aproximativ 150.

4. Informarea directa tip seminarii tematice, organizate astfel:
a. 64 de intalniri la nivel national, cate aproximativ 8 actiuni de informare in fiecare regiune;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 40 persoane.

5. Informarea directa prin exemplificare cu proiecte finantate prin PNDR, organizate astfel:
a. 8 intalniri la nivel national, cate 1 actiune de informare in fiecare regiune;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 10 persoane.

6. Informarea directa prin participare la evenimente publice de profil, astfel:
a. 3 intalniri la nivel national, targuri de profil la care Agentia va participa.

7. Informarea directa prin organizarea de evenimente publice de profil, astfel:
a. 9 intalniri la nivel national, cate aproximativ 1 eveniment in fiecare regiune (de exemplu: Targul finantarilor europene pentru dezvoltare rurala; Targul beneficiarilor fondurilor europene; Targul produselor realizate prin programe europene pentru agricultura si dezvoltare rurala).

8. Informare prin Direct mailing catre potentialii beneficiari ai PNDR, astfel:
a. 2 actiuni la nivel national.

Sursa: Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *