Recomandare cu privire la masurile de informare si publicitate asupra proiectelor REGIO

proiecte REGIO, recomandare

Astfel, conform art.1, din sectiunea 1 Reguli generale – cerinte pentru toate proiectele, a Anexei II – „Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea activitatilor de informare si publicitate in legatura cu asistenta financiara nerambursabila obtinuta prin Programul Operational Regional, in conformitate cu cele declarate in cererea de finantare”.

Regulile specifice pentru proiecte de lucrari, din Anexa II prevad urmatoarele:
„2.1 REGULI APLICABILE IN PERIOADA DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI
(3) Numarul panourilor instalate, difera in functie de tipul de lucrari, dupa cum urmeaza:
– pentru lucrari de constructii, reabilitare, modernizare, extindere, se va instala un singur panou;
– pentru infrastructura de transport, se vor instala cate doua panouri la fiecare capat de drum, pe fiecare sens de mers. Daca pe lungimea sectorului de drum exista poduri, se va inslata cate un panou la fiecare pod, decorat fata/verso. In cazul in care pe traseul proiectului exista mai multe poduri, panourile respective se vor instala la minim 3 poduri.
(8) Panourile vor fi inlocuite cel tarziu dupa sase luni de la terminarea proiectului cu placi permanente.
(12) Numarul de placi permanente instalate va fi egal cu cel al panourilor temporare”.

De asemenea, articolul 4, sectiunea 1 din Anexa II prevede ca „Beneficiarii sunt obligati sa utilizeze, pentru toate produsele de comunicare realizate in cadrul proiectelor finantate prin Programul Operational Regional, indicatiile tehnice din Manualul de Identitate Vizuala pentru Programul Operational Regional”.

In cadrul procesului de monitorizare realizat pe parcursul implementarii proiectelor, OI Nord – Est verifica respectarea prevederilor Manualului de Identitate Vizuala pentru materialele de informare si publicitate elaborate in cadrul proiectelor. Neindeplinirea obligatiilor beneficiarilor cu privire la masurile de informare si publicitate are drept consecinta pierderea fondurilor alocate pentru informare si publicitate, precum si aplicarea unor sanctiuni.

1) Conform MIV ACIS, pag 14, exceptiile de la numarul de panouri instalate se pot stabili punctual, prin dispozitii ale Autoritatii de Management a Regio.

Sursa: Inforegio Nord-Est

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *