Ultimele zile pentru decontarea cheltuielilor proiectelor SAPARD

Consiliile locale mai au trei zile in care pot depune cererile pentru decontarea cheltuielilor aferente studiilor de fezabilitate a proiectelor SAPARD. Conform Ordinului nr. 157 din 9 martie 2006, aceste cereri se pot depune pana la 31 martie 2006.

Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale deconteaza cheltuielile cu elaborarea sau actualizarea studiilor de fezabilitate pentru submasurile de infrastructura tehnico-edilitara in masura in care acestea se incadreaza in anumite limite financiare.

Astfel, costul de proiectare nu trebuie sa depaseasca 7% din valoarea totala a investitiei realizata cu fonduri SAPARD, mai exact costurile pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de sarcini, detaliile de executie, urmarirea executiei, inclusiv documentatia pentru avizele aferente.

De asemenea, in cazul elaborarii unui nou studiu de fezabilitate, costul de proiectare al acestuia si documentatia pentru avize nu trebuie sa depaseasca 6,75% din costul proiectarii fazelor specificate mai sus.

In situatia in care este necesara doar actualizarea studiului de fezabilitate, costul de proiectare al acestuia si a documentatiei pentru avize nu trebuie sa depaseasca 3,75% din costul proiectarii cheltuielilor enumerate mai sus.

Consiliile locale si asocierile cu statut juridic dintre consiliile locale ale comunelor vor transmite Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale la Directia de Dezvoltare Rurala, o cerere prealabila in care se vor preciza tipul de proiect si suma estimativa solicitata. Cererea se va intocmi conform anexei nr. 1 a Ordinului nr. 157 din 9 martie 2006. Solicitarile vor fi verificate si Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale va instiinta consiliile locale referitor la solutionarea acestor cereri prealabile.

Dupa aprobarea acestor cereri prealabile, beneficiarii mai trebuie sa depuna o cerere-tip pentru solicitare de fonduri la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale pana la data de 31 iulie 2006. Aceasta cerere-tip se intocmeste conform anexei nr. 2 din Ordinul amintit si ea trebuie depusa impreuna cu decontul elaborat conform anexei nr. 3 si cu documentele justificative prezentate in anexa nr. 4.

Decontarea acestor cheltuieli se va efectua in luna imediat urmatoare celei in care au fost inregistrate aceste documente.

Sursa: Redactia Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top