Drumurile judetene, rudele sarace ale fondurilor de dezvoltare

Din cei 35.500 km de drumuri judetene care exista in Romania, mai mult de jumatate – 18.000 km – sunt pietruite sau de pamant. Daca autostrazile si drumurile nationale concentreaza cea mai mare parte a finantarilor, iar drumurile comunale mai pot primi bani prin diverse variante de finantare locale, drumurile judetene sunt paria finantarilor.

Pana acum doi ani erau administrate de AND, acum banii sunt virati direct de la Ministerul Finantelor catre autoritatile locale. „Este un haos”, au comentat pentru Adevarul surse din cadrul AND. Nici macar obligatiile de raportare nu mai exista, asttfel ca evolutiile asfaltarilor pe drumuri judetene nu mai pot fi obtinute de la AND.

La Iasi, bugetul anual pentru administrarea drumurilor judetene se ridica la 140 miliarde de lei, in conditiile in care necesarul – numai pentru intretinere, fara reparatii capitale – era apreciat la 350 miliarde de lei.

In Romania exista 78.657 km de drumuri nationale, judetene si comunale, din care 41.000 km sunt pietruite sau de pamant. Daca, din cei 15.466 km de drumuri nationale, 13.500 sunt asfaltati si 1.700 km din beton de ciment, mai exista inca 269 km de drumuri nationale pietruite si de pamant.

Aproximativ 85% din lungimea nationala a drumurilor comunale este din pietris si pamant. Din cei aproape 27.781 km de drumuri comunale, 23.000 sunt pietruite sau de pamant.

Numai 4.300 km de drumuri comunale au asfalt. Drumurile comunale au insa mai mult noroc cu finantarile, pentru ca banii pot veni mai usor pe SAPARD sau prin alte proiecte – de pietruire – destinate comunitatilor locale.

Sursa: Adevarul online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *