Consiliul de Export finanteaza cu 50% studiile de piata si pe produse

Bugetul destinat instrumentelor de promovare a exportului si gradul de accesare a instrumentelor de promovare pentru realizarea de studii de piata, cu finantare partiala de la bugetul de stat, au fost dezbatute in cadrul reuniunii de ieri, 15 august a Consiliului de Export.

Iuliu Winkler, ministru delegat pentru comert in calitate de co-presedinte al Consiliului de export impreuna cu ceilalti membrii ai consiliului au analizat gradul de accesare al instrumentelor de promovare pentru realizarea de studii de piata evidenţiind insuficienta utilizare a acestui instrument.

In cadrul Programului de promovare a exportului administrat de MEC, aprobat prin OUG nr.120/2002, alaturi de alte instrumente de sprijinire a exportului este prevazuta si finantarea partiala din fonduri bugetare (50%) a realizarii, in parteneriat public-privat cu patronatele de ramura si asociatiile profesionale, de studii de piata si pe produse.

Prin sustinerea financiara de la bugetul de stat a realizarii de studii de piata si pe produse sunt avute in vedere valorificarea potentialului de export pentru produsele romanesti care urmeaza a fi promovate, facilitatarea incheierii contractelor de export si modalitatilor de derulare a acestora si cresterea si diversificarea exportului prin adaptarea productiei la cerintele tehnico-calitative ale pietei.

De asemenea sunt avute in vedere si cunoasterea si valorificarea capacitatii de absorbtie a pietei (analizate pentru produsele romanesti), asigurarea informatiilor privind conditiile de acces ale produselor romanesti pe piata, privind oportunitatile de afaceri, obstacolele la import si identificarea concurentei si a modalitatilor de cooperare cu parteneri comerciali din tara respectiva pentru promovarea exportului pe terte piete, precum si posibilitatile de dezvoltare a retelei de comercializare.

Selectarea si promovarea cererilor primite din partea beneficiarilor, au la baza criteriile stabilite prin HG nr. 2100/2004.

Principalele obligatii ale patronatului de ramura/asociatiei profesionale vizeaza prezentarea la MEC a propunerii de realizare a studiului, a elementelor de sustinere privind necesitatea realizarii studiului si a continutului tematicii studiului urmand ca apoi acesta sa convina si sa semneze cu MEC Protocolul de cofinantare a studiului.

MEC selecteaza tematicile primite de la patronate/asociatii profesionale, organizeaza concursul de oferta pentru selectarea prestatorului de servicii si efectueaza plata cotei de 50% din valoarea studiului, in conformitate cu prevederile contractului de servicii.

„Acest instrument de promovare este in concordanta cu practica internationala in domeniu si se inscrie in nomenclatorul foarte restrans de instrumente de promovare acceptate in conformitate cu prevederile Acordului privind subventiile din cadrul Organizatiei Mondiale a Comertului.” a declarat Iuliu Winkler.

Ministrul delegat pentru comert a mai precizat ca: „Pana in prezent au fost realizate numai doua studii de piata in parteneriat cu Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania. In acest sens MEC/DCE doreste incurajarea utilizării acestui instrument.”

Sursa: Ministerul Economiei si Comertului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *