Fondurile europene, singura speranta pentru extinderea metroului

Bazati pe o puternica finantare din partea Bancii Europene de Investitii (BEI), reprezentantii Metrorex aproape ca au trasat schitele unor noi trasee de metrou si au dat asigurari pentru reinnoirea „bazei logistice” deja existente.

Lucrarile la tronsonul Nicolae Grigorescu – Linia de Centura au demarat in 1989, dar din pricina fondurilor insuficiente au fost sistate la scurt timp, astfel ca din tunelul deja sapat, cu greu s-ar mai putea realiza acum „o linie subterana moderna”.

Directorul general Metrorex, Liviu soava, sustine ca finalizarea traseului dintre Grigorescu si Linia de Centura face parte dintr-un proiect mai amplu al reprezentantilor metroului bucurestean, care prevede investitii si in modernizarea instalatiilor electrice pe magistrala Republica-Piata Unirii-Semanatoarea-Crangasi sau pe magistrala Linia de Centura-Eroilor-Industriilor.

Mai mult, spun oficialii Metrorex, o parte din banii obtinuti de la guvern si de la BEI vor fi folositi pentru dotarea statiilor de metrou cu cele necesare persoanelor cu dizabilitati locomotorii, in timp ce cu o alta suma se vor achizitiona, in cursul anului viitor, sase trenuri noi.

Chiar conducerea Ministerului Transporturilor a aratat ca intentioneaza sa semneze, la inceputul lui 2007, un acord de imprumut cu BEI, pentru finantarea primului tronson Ghencea-Universitate. „Populatia din cartierul Drumul Taberei ar aduce aproape inca jumatate din calatorii care circula cu metroul”, a spus Soava.

Un alt mare proiect il reprezinta si realizarea unei rute 1 Mai-Aeroport Baneasa-Otopeni Centura, tronson care, conform reprezentantilor Metrorex, ar urma sa fie finantat doar de Primaria Generala a Capitalei. Tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura, in lungime de 4,75 km, „prevazut” cu patru statii, la Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie, Policolor, Linia de Centura, mai are de asteptat pana sa fie „resuscitat”.

In decursul anilor, tunelul a suferit deformari ale structurii inelare, lucrarile desfasurandu-se in continuare greoi, cu toate ca in anul 2000 Metrorex a primit aprobarea unui imprumut de la BEI pentru cofinantarea unei etape din proiectul de regenerare a metroului Capitalei. Este vorba tocmai despre cea care prevedea „terminarea si punerea in siguranta a infrastructurii existente si a zonelor adiacente pe tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura”.

Sursa: Adevarul online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *