Fundatia companiei tale

Problemele sociale existente precum si retragerea din Romania a marilor finantatori internationali determina organizatiile non-guvernamentale sa identifice surse altenative de finantare, orientandu-se spre mediul de afaceri autohton, sectorul public si cetateni.

Companiile au la dispozitie o serie de modalitati de a-si consolida reputatia si brand-ul si, in acelasi timp, sa raspunda unor nevoi reale ale comunitatii: marketing-ul social, programele de finantare nerambursabile, marketing-ul legat de o cauza, fundatiile corporative, voluntariatul corporativ.

O varianta ar fi infiintarea unei fundatii corporative, prin care corporatia isi va putea pune in practica politicile sale de implicare sociala in comunitate.

In unele tari, corporatia sustine fundatia nu in cash, ci cu pachete de actiuni. Corporatia, daca este listata la bursa, poate asigura un fond de rezerva al fundatiei, oferindu-i actiuni. Fondul de rezerva va creste odata cu cresterea valorii actiunilor, asigurand astfel sustenabilitatea fundatiei pe termen lung si reducand contributia cash a companiei – mama.

Activitatea fundatiei este concentrata in comunitatea in care opereaza si compania, iar grupul – tinta si domeniile de implicare au legatura cu cele ale companiei. De asemenea, strategia fundatiei este stabilita in raport cu politica de implicare sociala a companiei.

Fundatiile corporative pot derula fie programe de finantare nerambursabile, prin care sustin financiar proiecte ale unor organizatii non-guvernamentale, fie programe de interventie, oferind servicii directe unui grup – tinta sau un mix intre cele doua, programe pe care le deruleaza, in general, in parteneriat cu alte organizatii non-guvernamentale.

De asemenea, actionarii si/sau angajatii pot fi implicati in finantarea fundatiei si in selectarea proiectelor in care se va implica fundatia.

Programele fundatiei pot fi coordonate si implementate de experti in domeniile respective, fara a avea legatura cu business-ul, oferind astfel garantia cunoasterii problematicii respective si a mediului non-guvernamental.

Responsabilitatea gestionarii fondurilor, a implementarii programelor si a performantelor angajatilor apartine exclusiv fundatiei, fara a implica fondatorul. Legatura dintre fundatie si compania – mama este cu atat mai apropiata cu cat fundatia se sprijina pe departamentele suport ale corporatiei: juridic, administrativ, HR, financiar, PR.

Sursa: Wall Street

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *