Divizia de factoring a ING tinteste o cota de piata de 30%

ING Commercial Finance, divizia de factoring a ING, vrea sa controleze, pana in 2009, o cota de 30% din piata romaneasca de factoring, estimata, pentru anul respectiv, la valoarea de 1,4 miliarde euro, a declarat, directorul general al ING Commercial Finance Romania, Richard Lublinski.

Oferta de factoring a ING Commercial Finance include, pe langa finantare, si servicii de gestionare a portofoliului de creante, colectare a creantelor precum si protectie impotriva riscului de neplata.

ING Commercial Finance ofera si un serviciu on-line, prin intermediul caruia clientii isi pot vizualíza in timp real portofoliul de facturi sau detalii referitoare la debitori si creante.

Serviciile companiei se adreseaza in special intreprinderilor mici si mijlocii, care au nevoie de solutii alternative de finantare pentru a-si putea sustine dezvoltarea, a mai spus directorul general al ING Commercial Finance.

Perioada scursa de la prima intalnire cu clientul pana la semnarea contractului de factoring este de 10 zile, iar avansul se obtine in ziua in care clientul trimite factura.

„Piata romaneasca de factoring, cu o valoare estimata la aproape 700 milioane euro in 2006, este practic insignifianta in comparatie cu piata de factoring din Europa Centrala si de Est, evaluata la 18 miliarde de euro. Asadar, potentialul de dezvoltare este urias, specialistii asteptandu-se la o crestere de 30% pe an in urmatoarea perioada”,sustine Lublinski.

Compania de Factoring infiintata de Banca Transilvania, in parteneriat cu Intermarket Bank Viena, tinteste o cota de piata de 4 – 5% si afaceri de 35 milioane euro in 2006, respectiv o cota de piata de 10 – 15% si un volum de afaceri de 100 – 150 milioane euro in 2007, declara directorul general al Companiei de Factoring, Valentin Chirca.

In prezent, pe piata romaneasca, servicii de factoring mai ofera BCR, BRD SocGen, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank si Romexterra.

Factoringul reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii; de asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate.

Sursa: NewsIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *