Solutii de finantare, produse si servicii pentru intreprinderile mici si mijlocii

Oamenii de afaceri din segmentul IMM incearca sa afle cat mai multe informatii cu privire la ce se va intampla dupa ce Romania va face parte din marea familie europeana, ce schimbari vor avea loc la nivel legislativ, ce politica vor adopta bancile comerciale in ceea ce priveste finantarea, ce produse si servicii le sunt adresate.

Bancile isi pun la punct oferte atractive, gandite special pentru companii, aliniate nevoilor si capitalului acestora, pentru a cuceri acest segment, deoarece dupa integrare, vor avea competitori de temut, din randul institutiilor financiar-bancare cu traditie pe piata europeana.

Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, declara in cadrul seminarului „Solutii de finantare, produse si servicii pentru intreprinderile mici si mijlocii”, organizat la Bucuresti de Templus Advertising si Federatia Patronatelor IMM, in data de 14 decembrie, ca dupa aderare, bancile se vor lupta intre ele pentru a castiga segmentul intreprinderilor mici si mijlocii.

In cadrul aceleasi manifestari, Csutak Istvan, consilier in cadrul Guvernului Romaniei, a ridicat problema IMM-urilor din Romania, raportandu-se si la ceea ce se intampla, pe plan mondial, in acest domeniu.

Vicepresedintele Camerei Auditorilor Financiari din Romania, Horia Neamtu, este de parere ca segmentul IMM sufera din cauza lipsei de interes a autoritatilor.

Gabriel Pavel, reprezentantul MICROSOFT Romania, partener al evenimentului, a deschis gama de oferte pentru IMM, prezentand proiectul Open Value Subscription, o componenta de finantare pentru achizitiile de sisteme de operare.

Calin Geru, B2B Marketing Manager UPC-Astral, este de aceeasi parere, ca dupa aderare va fi o presiune puternica asupra IMM-urilor si doar cei productivi vor reusi sa mearga mai departe.

Problema necesitatii implementarii de solutii IT&C de ultima ora de catre IMM-uri, pentru a putea face fata competitiei generate de iesirea pe piata unica, dupa aderare, a fost ridicata si de Eugen Preotu, consilier in cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologia Informatiei. El a precizat ca tehnologia avanseaza pe zi ce trece si firmele din Romania trebuie sa se alinieze standardelor pentru a face fata concurentei.

Tot in acest domeniu, al comunicatiilor, oamenii de afaceri pot beneficia de servicii de Internet, de telefonie, de transmisii de date internationale, precum si de servicii cu valoare adaugata oferite acestui segment de catre Dial Telecom.

In ceea ce priveste domeniul financiar-bancar, IMM-urile au la dispozitie o oferta variata de produse si servicii, singura problema a lor fiind bonitatea. Daca ofertele bancilor sunt cam aceleasi, in ceea ce priveste criteriile de eligibilitate, ceea ce le diferentiaza sunt comisioanele si dobanzile aplicate sumelor imprumutate catre firme.

In cadrul seminarului „Solutii de finantare, produse si servicii pentru intreprinderile mici si mijlocii”, institutiile financiar-bancare invitate si-au prezentat produsele adresate companiilor, intreprinzatorii incercand sa afle care sunt cele mai atractive oferte.

Ramona Ivan, director executiv BCR, a spus ca institutia pe care o reprezinta vrea sa joace un rol major in absorbtia fondurilor post-aderare si sa fie alaturi de segmentul IMM.

Anca Totoian, director adjunct directia Marketing si vanzari a Eximbank, a detaliat produsele oferite de institutia pe care o reprezinta. Avand misiunea principala de a sustine exportatorii romani si facilitarea acestora pe noi piete externe, Eximbank se diferentiaza de alte banci comerciale prin dobanzi la finantare extrem de competitive si avantajoase.

Opportunity Microcredit Romania este o societate de microfinantare, care sprijina infiintarea si dezvoltarea IMM prin microcreditele acordate, dar si prin consultanta.

Fata de companiile medii si mari, succesul IMM-urilor consta in maximizarea avantajelor prin rapiditatea si flexibilitatea in decizii, fructificarea rapida a oprtunitatilor de piata, spiritul antreprenorial si specializarea pe nise de piata. Acest lucru face ca IMM-urile sa fie cea mai targetata categorie de clienti pentru o banca comerciala si asa va fi si in 2007.

Portofoliul Libra Bank, format din IMM-uri furnizori de servicii, comercianti, distribuitori, importatori-exportatori, aduce ca noutate categoria importatori-exportatori. In ultima vreme s-a acordat o mare atentie profesiunilor liberale, in special celor din sectorul medical, sectorul juridic, farmacisti si contabili.

Gratiela Iordache, vicepresedinte a Comisiei Buget – Finante a Camerei Deputatilor, a oferit oamenilor de afaceri vesti bune in ceea ce priveste impozitele aplicabile IMM-urilor dupa momentul aderarii, mentionand totodata ca „orice amenintare poate fi tranformata intr-o oportunitate. Amenintarea concurentei de pe piata europeana poate fi o oportunitate a sectorului IMM”.

Domnul Varujan Vosganian si-a exprimat parerea profesionala in legatura cu integrarea noastra in Uniunea Europeana, constientizand oamenii de afaceri de avantajele pe care le avem.

Purtatorul de cuvant al BNR, Mugur Stet, si-a exprimat parerea despre starea actuala a Romaniei si despre ceea ce ii lipseste Romaniei. „Sistemul bancar sprijina sectorul IMM, exista banci care sunt puternic implicate in finantarea IMM-urilor. Bani exista, dar o parte din IMM-uri tot vor muri, intrucat nu exista proiecte viabile, lipseste veriga reprezentata de consultantii financiari. Avem toate elementele pentru a face aici in Romania afaceri de succes. Ce mai lipseste? Lipseste un sistem educational competitiv, care sa creeze in continuare valori in Romania. Daca acest sistem educational nu va fi reformat in timp scurt si profund, vom fi importatori de elita second-hand”.

Oamenii de afaceri prezenti la seminar au beneficiat de informatii si din partea unui senior in domeniu, Bogdan Baltazar, care a accentuat ca bancile au nevoie de clienti, in special de IMM. Cu toate astea, insa, bancile nu sunt fonduri cu capital de risc, deci intreprinzatorii trebuie sa poata demonstra este ceea ce propun este realist, ca stiu cum sa procedeze, ca veniturile pe care le estimeaza sunt realiste si pot servi pentru rambursarea creditului si reluarea activitatii.

Simona Stanga, expert negociator in cadrul Ministerului Economiei si Comertului, a demonstrat in cadrul acestui seminar ca Uniunea Europeana sprijina IMM-urile.

Asociatia Patronatelor Francofone din Romania, reprezentata in cadrul seminarului de presedintele Francois Renaut, este alaturi de IMM-urile din Romania, in acest proces de aderare la Uniunea Europeana. A impartasit auditoriului din experienta de bancher si a expus problemele cu care s-au confruntat societatile din Franta, incurajand oamenii de afaceri sa intocmeasca planuri de afaceri, pentru ca fondurile sa poata fi accesate.

La acest seminar a participat si Aurel Saramet, presedintele Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM, institutie cu capital de risc, care vine in sprijinul intreprinzatorilor cu produse pliate pe nevoile acute ale acestora.

Rolul important pe care il au IMM-urile in economia nationala si in construirea unei Romanii europene a fost inteles si drept urmare, anul 2006 a insemnat o multitudine de servicii adaptate nevoilor IMM-urilor din toate domeniile de activitate.

Parteneri Principali: BCR

Parteneri Principali: Libra Bank si UPC- Astral.

Parteneri: Opportunity Microcredit Romania, FNGCIMM, Microsoft Romania, Dial Telecom, Banc Post, Exim Bank, Senior Software.

Sponsori: Sodexho Pass, Avon, Oriflame.

Parteneri Media: Finantare.ro, Romania Libera, Audit Financiar, SMARTfinancial.ro, SMARTbank.ro, SMARThoreca.ro, Comunicatedepresa.ro, ROR.

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *